Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburateur gele vlotter

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 april 2013 21:33 | Aangepast door: JiMi 
Ik heb een extra setje carburateurs gekocht, gewoon voor de gein. De motor loopt dan echter maar op één poot.
Er zitten gele vlotters in, waarbij ik mijn twijfels heb over de linkervlotter. Als ik de linkervlotter optil en weer loslaat, dan veert ie niet lekker terug. Check even het filmpje.

Is inderdaad de linkervlotter niet goed?

Kan ik gele vlotters vervangen door zwarte vlotters, als ik de naald ook vervang?

Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 april 2013 21:55 
Of kan ik dit probleem op de brinkcx-manier oplossen?
Dan moet je ergens een plaatje kunststof op lijmen, of zoiets.

@brinkcx waar ben je?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 april 2013 00:11 | Aangepast door: brinkcx 
Hier ......

wat ik gedaan heb met de GL carburateurs :
het verende pennetje van de vlotternaald komt op een plastic strookje van de vlotter. Ik heb op dat vlakje een stukje kunstof (nylon achtig want dat had ik toevallig) gelegd, klemmend in het "vierkantje van de vlotter daaromheen, je kan een plastic vlotter niet buigen om niveau te stellen.

Resultaat was dat de vlotter nu weer zo ongeveer normaal afsluit en de GL loopt er goed mee. Nou maar hopen dat dat stukje nylon benzine bestendig is. Eerlijk gezegd is het een belachelijke manier om een carburateur te repareren, mee eens, maar ik heb geen nieuwe vlotters of carburateurs en het is een kwestie van slijtage.

En geen idee of je zo'n zwarte vlotter kan overzetten, nooit geprobeerd.

succes, Frans

edit : dikte plaatje was ongeveer o,8 mm, vlotter drukt pennetje dan eerder omhoog. Bij carb op z'n kop al injouw filmpje tikt ie dan net niet meer tegen het huis
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 28 april 2013 00:17 
Marco, ik kan me niet goed voorstellen dat het niet meedoen van 1 cilinder komt door een vlotter die iets minder veert. Ik denk eerder dat er ergens anders in die carb's iets fout zit. En ik weet al helemaal niet of de zwarte vlotters uitwisselbaar zijn met de zwarte.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 april 2013 00:31 
Hallo JiMi,

nog even verduidelijking, MAST heeft gelijk. De (niet echt aanbevolen) truuk die ik aangaf is alleen om overlopen te voorkomen. Kijk ook eens of de carbs goed synchroon staan. Als je geen vacuum meters hebt gewoon op t oog doen wanneer je ze los in de hand hebt kom je daarmee ook behoorlijk goed uit.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 april 2013 08:12 
filmpje gezien, zoals op film, is liks en rechts.

1e rechter is fout. Veer in vlotternaald zit vast.
2e links is goed, deze veert tot carb bak. Zo hoord het.

Vlotter en naald zijn van de latere GL 500 serie.

Vlotter en naald oud model zijn te monteren in nieuw model. Voor deel oud model is de afstelling. Nieuw model kun je niks mee doen.

Let op, nieuwe model heeft andere vlotternaalden dan het oude model. Deze zijn voorzien van een rubber cone afdichting. Dat is een groot voordeel.


Dus ik hoop dat je hier wat mee kan.

groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 april 2013 09:37 
@brinkcx: over dat overlopen: dat heb ik ook gehad!! Na een testrit (op één poot) toen ik de motor weer geparkeerd had, liep er benzine uit de slang onder de linker carburateur.

marcobecker: Veer in vlotternaald zit vast

Oh, zit daar een veer in? Dat wist ik niet. Dus ik neem aan dat dat kleine tuutje bovenop de naald moet kunnen inveren? Dat zal ik eens testen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 april 2013 09:42 
als je denkt dat de cabs niet goed zijn
haal alles uitelkaar maak het goed schoon en kijk of alles nog goed is.
plaats nieuwe naalden en ringen en pakking ,kijk of alles aanwezig is.

andre uit den helder.

URL
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 april 2013 09:45 
Sorry Andre, ik was niet volledig in mijn verhaal: de carbs zijn ultrasoon gereinigd en doorgeblazen. Er werd gezegd dat alle kanalen gangbaar zijn. Pakkingen en ringen lijken me in orde.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 april 2013 10:00 
als de vlottenaalt niet goed is vervang ze dan.
zet alles in elkaar en plaats de caps voorzichtig in een bank schroef.
pak een benzine slang en een trechter sluit het aan op de cabs en vul het met benzine of peut.
draai de schroef onder de vlotterbak los en kijk of de benzine er uit loopt.
en door blijft lopen draai het weer dicht en dan kun je zien of de caps lekken.
zomaar een tip.

succes andre
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 april 2013 10:26 
Die kende ik nog niet. Dat ga ik proberen. Bedankt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 april 2013 10:31 
Aanvullend ter lering en vermaak : voordat ik die vulplaatjes in de vlotter deed had ik nieuwe naalden gekocht die netjes inveerden.

Resultaat : inplaats van 1 nu 2 overlopende carburateurs.

Dan maar botte maatregelen genomen....

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 april 2013 11:17 
Hallo JiMi,
Veel succes met je carb-story maar wat zingt die merel prachtig op je filmpje! Zeker 's avonds opgenomen?

Succes verder
gr.
Jaap

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 28 april 2013 11:57 
Inderdaad 's avonds en inderdaad een merel.
Die zware hijger die je af en toe hoort, dat is geen vogel hoor, dat ben ik
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 29 april 2013 09:28 | Aangepast door: marcobecker 
ultrasoon reinigen help niet.
Wie dat bedacht heeft weet ik niet, maar dit help alleen om vaste stof delen los te trillen.

Juist teer, vet, en gom van benzine krijg je er niet mee los. 99% van alle gevallen hebben de oude motorfietsen lust van teer/ vet/ gom en dat los je op met trhigloor ethileen, hoe je het ook schrijven mag. En dat werk wel.

Denk er maar eens over na. ultrasoon reinigen, en gewoon goedkoop de buitenkant schoon maken. Ze houden zelf hun vingers in het bad. Dus op je vel, huis doet het dus niks.
Het zijn trillingen. deze worden geabsorbeerd door de eerder genoemde materialen.


groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateur gele vlotter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven