Hier ......
wat ik gedaan heb met de GL carburateurs :
het verende pennetje van de vlotternaald komt op een plastic strookje van de vlotter. Ik heb op dat vlakje een stukje kunstof (nylon achtig want dat had ik toevallig) gelegd, klemmend in het "vierkantje van de vlotter daaromheen, je kan een plastic vlotter niet buigen om niveau te stellen.
Resultaat was dat de vlotter nu weer zo ongeveer normaal afsluit en de GL loopt er goed mee. Nou maar hopen dat dat stukje nylon benzine bestendig is. Eerlijk gezegd is het een belachelijke manier om een carburateur te repareren, mee eens, maar ik heb geen nieuwe vlotters of carburateurs en het is een kwestie van slijtage.
En geen idee of je zo'n zwarte vlotter kan overzetten, nooit geprobeerd.
succes, Frans
edit : dikte plaatje was ongeveer o,8 mm, vlotter drukt pennetje dan eerder omhoog. Bij carb op z'n kop al injouw filmpje tikt ie dan net niet meer tegen het huis
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰