Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Waar komt mijn GL500 vandaan?

 
Schrijver Ton van Rijn
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 april 2013 20:07 | Aangepast door: Ton van Rijn 
Beste Forumleden,

Eerst even voorstellen, mijn naam is Ton van Rijn ik woon in Apeldoorn en heb sinds 1998 een GL 500. Alhoewel een GL?? Op het kenteken MH-13-RF staat GL 500 maar bij navraag lijken er wat dingen niet te kloppen: de motor heeft voor een enkele (grote) remschijf, de tekst op het remvloeistof reservoir op het stuur is in het Japans en de teller is een KM teller en dus geen mijlen (zie ook foto's). De motor is verder erg organel en verkeert nog in zeer goede staat, buiten het feit dat hij nu, na de winter erg onregelmatig loopt, af en toe knalt en ook niet veel vermogen lijkt te hebben. Ik heb inmiddels de carburateurs schoongemaakt maar dit hielp niet. Wie kan mij met een van de twee, of beide vragen helpen?



Verwijder bestand #1


Verwijder bestand #2

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 april 2013 20:26 
Welkom Ton
Controleer even framenummer en motornummer.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 28 april 2013 21:16 | Aangepast door: MAST 
Welkom Ton. Dit lijkt meer op een custom dan een GL. In Japan werd de CX ook wel ' wing' of GL genoemd. Maar die hadden vaak maar 400 cc.
Wat betreft de storingen, heb je al de weerstanden uit de bougiedoppen gehaald? Is je CDI nog goed? Hoeveel km heeft het blok gelopen? Is je uitlaat gasdicht? ( een lekke uitlaat kan ook voor ploffen en knallen zorgen) jou klachten kunnen meerdere oorzaken hebben. Probeer eerst de eenvoudige, zoals de weerstanden. Helpt dat niet, dan kan je verder zoeken/ meten.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 april 2013 21:30 
Hallo Ton,

welkom aan boord !

En het fotootje lijkt wel heel erg op een GL400 wing custom (ja zo heet ie echt) die voor zover ik weet alleen in Japan verkocht is als vroege variant van de CX500-C.

Zie klik! voor een voorbeeld. Er schijnt ook een GL500 in die uitvoering te zijn (die heb jij dan?) maar daar weet ik geen fotootje van te vinden.

Zet eens een mooi plaatje op de site in de showroom ? En even hier natuurlijk.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 april 2013 21:36 
Weerstanden in de bougie kappen vertel waar zitten die (aan welke kant). Gaat ie daar beter door lopen dan als je ze er uit haalt, ben wel nieuwsgierig
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 april 2013 21:47 | Aangepast door: brinkcx 
Met dank aan de australische CX-ers een plaatje van een GL500 Custom, heb je die ?

GL500 wing (klik voor groter)

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 28 april 2013 22:57 | Aangepast door: MAST 
@Peter en Ton, over de weerstanden van de bougiedoppen is al veel geschreven. Zoek op het prikbord om meer te weten te komen. De CX heeft een goede vonk nodig en door corrosie ontstaat er in de loop der jaren veel weerstand in de bougiedoppen. Daardoor krijg je een slechte vonk. De bougies van tegenwoordig hebben een eigen weerstand, en de door Honda ingebouwde weerstand in de dop( was voor radio ontstoring) is overbodig.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 april 2013 00:09 
Over de bougiekap en de veertjes is al veel geschreven.

Ook in het (on)bekende motorlogboek, en wel HIER.

Harmony,
Hans.
( misschien eens een linkje onder 'techniek' maken of zo... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#9 | Geplaatst: 29 april 2013 07:06 
hallo ton,

gezien de vraag bovenaan, is mijn antwoord; uit de honda fabriek, want daar komen toch alle honda's vandaan?

groetjes werner (en na hun dood gaan ze naar de honda-hemel)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 april 2013 08:37 
even verder gezocht hier is hij dan.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 april 2013 09:24 
Grappig, die uitvoering hier in het filpmje, heb ik ook staan.
En op de zij kapjes saat ook gewoon GL500.

Op de wielen staan Yapanse tekens, en honda.
Onder het zadel zit een extra kastje???

En op de teller zit ook wat anders.

Maar nu komt het, ik verwacht er een GL500 blok in, maar het blijkt nog een uitvoering te zijn met een CX500 blok.

Ja ik weet ook wel, honda komt er smane met Carmo elektrix ook niet meer uit. Die laatste heeft mij al 2x benaderd, en heb die dan ook verder geholpen.

Echter komen we er niet makkelijk uit. Kijk naar de onsteking, en dan weten we wat je hebt. Een CX of GL.


Dan de carbs, deZe zijn te veel geknepen. Tevens zijn de membramen achter de klepjes niet gemonteerd, en af gestopt met een kogeltje. Dit veroorzaakt klappen in de uitlaat voor al bij afremmen op de motor.

Ga op zoek naar andere carbs, en je vermogen zal al wel iets hoger liggen.


Loop ook je bougie doppen na. Dit is al veel vermeld.


Groetjes Marco Becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 april 2013 12:18 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Wat leuk , mijn ingevoerde CX500 uit Canada is ook een GL500 met één remschijf voor. Op de buitenkant staat CX500 Custom, maar het is een GL met transistor ontsteking, de kilometerteller was een gecombineerde km/mijlen, maar telde kilometers. Inmiddels is er wel wat aan veranderd. Ook in Apeldoorn rondrijdend.

Groet van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 april 2013 20:11 
Teller met rode streepjes vanaf 80 km/h is Japans !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 april 2013 10:46 
ja, die heb ik dus ook staan.
Ik heb er geisteren mee gereden.

Lekker japanse gevoelens.

Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Waar komt mijn GL500 vandaan?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven