Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Distrubutie spanner dol gedraait op gelost.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 april 2013 16:30 
Ik had hier al eerder vermeld dat mijn distributie ketting rammelde, drie keer gespannen eerste km's ok maar daarna weer gerammel.
Dus goede raad is duur, het blok er onder uit en open dat ding, vliegwiel er af en kijken. Weer gespannen en de bout vast zetten.
Wat bleek het schroefdraad van de spanner was dol Tja daar sta je en wat nu???
Op de draaibank een 4,5 mm gaatje geboord in een m8 bout, daarna m6 in de bout getapt en een stukje van 1,5 cm afgezaagd en bij geveild. Daarna het gaatje in het blok op getapt naar m8, met stofzuiger er bij om het gruis op te zuigen. Daarna met loktide het 1,5 cm stukje er in gedraaid en op laten drogen. Spul weer in elkaar gezet en weer spannen, nu bleef hij wel zitten en probleem op gelost.
Blok weer in elkaar en er weer onder, maaaaaar nu kan ik niet meer schakelen het pookje zit muur vast. Moet dus de boel weer er onder uit, ik vermoed dat de schakel gaffel niet goed zit.
Iemand nog tips?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 april 2013 18:57 | Aangepast door: marcobecker 
Klopt, haal het blok er maar weer onder uit.
Leg de nokken goed in elkaar, en dan de hele achter deksel weer opnieuw monteren.

Het is mij ook al een keer over komen, en ik heb dit al vaker gehoord.

Dus, sorry, leuker kan ik het niet maken.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 april 2013 19:25 
Jep ik had al zo,n donkerbruin vermoeden, mja tis niet anders. Gelukkig staat de motor hoog op een lift tafel, dat sleutelt wat makkelijker.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 april 2013 19:27 
Idd, een vriend van me heeft onlangs hetzelfde voorgehad.. nu controleert hij telkens voor het blok te monteren of hij schakelt. doe ik dus ook nu maar altijd spijtig als je het tegenkomt. succes.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Distrubutie spanner dol gedraait op gelost.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven