Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Blokjes vervangen

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 april 2013 16:55 
Vanmiddag de remblokjes vervangen. Na de uitvoerige restauratie van mijn CX van 2008 tot 2010, was dat bijna het enige dat nog niet gebeurd was. De blokjes waren bijna op zijn eind, zo'n 2,5 à 3,5 mm nog. Ook piepten de remmen erg.
Van brinkcx heb ik een paar bijna-nieuwe blokjes gekregen. Deze schoongemaakt, ontvet en opgeschuurd en toen gemonteerd.
Daarnet gelijk een proefrit gemaakt. En wat remt dat lekker zeg! Ik heb het gevoel dat de remkracht verbeterd is. Een echte noodstop oefen ik binnenkort wel een keer als de remmen goed ingesleten zijn op de schijven.
En ook piepen de remmen niet meer, een geluid dat ik na 2 jaar rijden haast zou gaan missen...

Kortom, klus geslaagd.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 april 2013 18:54 
piiieeeppen, zo heerlijk geluid, ik ben er helemaal weg van.
ALs ik dat hoor dan is het goed.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 april 2013 19:52 
Da's dan stoppen geregeld, nou dat starten nog eventjes
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 april 2013 20:32 
Nou, over dat starten kan ik wel wat voortgang melden.

Ik stel voor dat jij mijn motor eens start na afloop van de volgende stamtafel. Ik vermoed dat jij de motor in één keer aan de praat krijgt. Want ik ben er (deze week pas) achter gekomen dat als ik de chokehandel op een speciale manier bahandel, de motor prima start.
En daarmee bedoel ik het volgende. Bij een koude start trek ik de chokehandel helemaal uit, dan druk ik de startknop in, dan als de motor aanslaat schuif ik de chokehandel meteen iets terug. De motor blijft dan draaien. Na verloop van tijd kan ik de choke volledig terugschuiven.
Wat ik tot nu toe altijd deed was de chokehandel volledig uittrekken en uitgetrokken laten. En dan sloeg hij vrij snel weer af. Dat heb ik dus nooit goed gedaan. Nooit geweten dat het choken zo nauw luistert....
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 april 2013 21:36 
Dat is normaal, dan is starten nu ook geregeld Kan je nu lekker gaan rijden !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 mei 2013 10:15 | Aangepast door: danielstrouven 
Dat luistert bij die van mij al 15 jaar (zo lang ik hem heb) al even nauw.
Starten doe ik winter en zomer met volledig choke uit, geen mm minder, en dan meteen zachtjes naar beneden tot halve stand in de winter (enkele minuten rijden, dan helemaal beneden) en volledig naar beneden binnen de 15 seconden in de zomer. Start als een zonnetje. Gewoon jezelf een beetje aanpassen aan dat ding, niet alles "modern" willen. Volgens mijn vriend van wie ik hem heb (en die ook de eerste eigenaar is) is het bij deze altijd zo geweest.
Wat er bij mij nieuw bijgekomen is dat ik ook mijn licht moet uitdoen, daar ga ik wel eens achter de oorzaak zoeken, ik moet ergens een lekstroom of zo hebben.
Groetjes, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Blokjes vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven