Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gestoord van ratel

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 mei 2013 17:55 
Ik word gek, tuimelaars vervangen kleppen gesteld boel weer dicht starten lopen als een zonnetje. Ikke heel blij, helpie op en rijen maar.
Na een km of vijf begin ik het geluid weer te horen, na acht km heel veel geratel bij 3500 toeren

Eindje op 3500 toeren rijden en een hoop herrie. bij gas geven hoor je hem niet, laat je langzaam je gas terug begint ie direct weer dat geluid te maken.
Wat wel vreemd is als ik even door trek en de koppeling in knijp je hem zo nu en dan ook hoort bij stationair.

Met anderre woorden ik weet het niet meer , iemand nog een idee
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 mei 2013 18:25 
Peter,

Zou het, ik durf het bijna niet te zeggen, iets anders kunnen zijn dan kleppen of tuimelaars? Het zijn oersterke blokken, die CX-dingen, en ze gaan heel lang mee. Maar ergens in het blok van jouw CX is iets fout.

Mijns inziens heb je zo'n beetje alles gedaan wat voor de hand ligt, en dan is het tijd om iemand anders er eens naar te laten luisteren. En eventueel fanatiek het blok open te schroeven. Ik weet: je hebt het blok niet los gehad, maar voor deze CX had, had iemand anders hem, toch? Wie weet wat die heeft gedaan?

Oh ja, nog even dit:
Ik heb ooit tot twee keer toe een nieuwe Fan geplaatst omdat ik dacht dat het ding rammelde tegen iets aan. Uiteindelijk bleek het de toerentellerkabel te zijn, die tegen de tank rammelde bij een bepaald toerental. Het kan dus ergens anders zitten dan daar waar je het hoort......

Harmony,
Hans.
( als de motor niet start kan ook gewoon de benzine op zijn.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 mei 2013 18:40 
Tja toen ik dit blok er onder monteerde heb ik half Duitsland en Oostenrijk er mee door kruist, en heb dit geluid niet gehoord.
Van de winter is het er onderuit geweest om hem op te knappen, motorblok is geglasgrit (wel alle gaten dicht gemaakt) en op
nieuwe in de verf olie filter vervangen nieuwe olie en er weer onder. Daarna is het gerammel begonnen, distributie ketting opgeknapt (spanner bout dol), nu de tuimelaars. Het enige waar ik een vermoeden van heb dat de aandrijfas kuren heeft.
Want ook die is uit elkaar geweest, maar dat is een steek aan beide zijde en erg simpel van ontwerp.
Het is wel zo dat als ik het achterwiel in korte rukken heen en weer draai wel een klakje hoor.
Nu ik het zit te schrijven begin ik toch steeds meer hier aan te denken.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 mei 2013 18:49 | Aangepast door: JiMi 
Dat is flink balen Peter

Ik vraag me af welk gedrag de aandrijfas vertoont indien tandwiel 14 (KLIK voor schema) per ongeluk andersom gemonteerd zit. Als dat überhaupt kan, maar ik dacht het wel. Iemand die dat weet?

En wiel nr 3 (HIER) schijnt ook te kunnen doorslaan. Maar ik heb geen idee hoe dat klinkt of voelt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 mei 2013 19:05 
Peter
Even gelezen wat er gebeurd is.
Ketting spanner was niet goed gerepareerd.
Vervolgens een bij gas los een ratel.
Naar mijn idee is je distributie ketting een tandje of twee versprongen.
Zo maar een idee.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 mei 2013 19:26 
undefined:
Naar mijn idee is je distributie ketting een tandje of twee versprongen.

Bij het repareren van de spanner heb ik er op gelet of de merktekens goed stonden en dat stonden ze nog. Dus dit sluit ik uit.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 mei 2013 19:31 
Voel je tijdens het geratel ook afwijkende dingen, of hóór je het enkel?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 mei 2013 19:32 
undefined:
Ik vraag me af welk gedrag de aandrijfas vertoont indien tandwiel 14 (KLIK voor schema) per ongeluk andersom gemonteerd zit. Als dat überhaupt

Dit kan ik me niet voorstellen, des te meer omdat dit niet uit elkaar is geweest en het geluid er eerst niet was.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 mei 2013 19:47 
undefined:
Voel je tijdens het geratel ook afwijkende dingen, of hóór je het enkel?

Ik hoor het alleen, motor trilt of hapert niet.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 mei 2013 20:02 
Olie filter goed gemonteerd? Veertje niet vergeten ?
(ik roep maar wat)

Harmony,
Hans.
( snapt het ook niet, van deze afstand )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 mei 2013 20:22 
Het is zo jammer dat ie niet rammelt als ie stil staat, tijdens het rijden is het lastig tot niet mogelijk om met je oor naast het motorblok te gaan hangen.
En het veertje zit er ook bij in
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 mei 2013 20:23 
De veren van je koppeling wellicht. !

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 mei 2013 20:45 
undefined:
De veren van je koppeling wellicht. !

Ik kan me niet voorstellen dat 4 van die veertjes dit geratel kunnen veroorzaken.
Dan zouden ze al los moeten liggen, en dan komt je koppeling niet meer terug.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 mei 2013 20:51 
Het wordt een gokspelletje op deze manier. Als je een video kunt maken en (op YouTube) plaatsen is dat wel handig.

Maar hier is er nog een:
Kettinkje van de oliepomp misschien te slap (slaat tegen koppeling huis aan).
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 5 mei 2013 20:58 
undefined:
Kettinkje van de oliepomp misschien te slap (slaat tegen koppeling huis aan).

Vertel?? hoe kan ik deze spannen?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gestoord van ratel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven