Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Cx 500 ventilator vraagje?

Schrijver Nicky
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2013 23:32 
Onlangs heb ik een cx500ca gekocht om er ééntje om te bouwen zoals die die van Wrenchmonkees gedaan hebben. Nu had ik de radiator gedemonteerd en kwam ik dus uit op de ventilator , is het normaal dat ik deze niet manueel kan rond draaien? Of werkt hij alleen als de motor draait? mvg N

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2013 23:42 
Nicky,

De ventilator bij een CX500(zAB) zit vast op de nokkenas van de motor. Draait de nokkenas, dan draait de ventilator ook. Ventilator is te verwijderen door de 'passing' tussen het hart-stuk van de ventilator en de nokkenas te verbreken.

Ik gebruik daar een speciale bout voor, anderen gebruiken de methode uit het handboek.

Harmony,
Hans.
( weer een CX onder de snijbrander..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Nicky
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 mei 2013 00:06 
Oef, een pak van m'n hart , ik dacht al dat die geblokkeerd was..ik ben een cx beginneling dus daarmee de vraag. Jij bent heel erg bedankt voor het snelle antwoord alvast.. En waarschijnlijk gaan er nog van die vragen komen..

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 mei 2013 09:22 
Maar Hans!! Een flex en een lasapparaat zijn toch de mooiste gereedschappen die er bestaan!!

Groet Erik.
( Die ook wel eens een stukje slijpt en last.... of was het nou andersom... )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 mei 2013 11:44 
+1
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 mei 2013 12:11 
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 mei 2013 17:17 
ik zwijg..... flex..... hoe kun je......
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Cx 500 ventilator vraagje?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven