Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

IRIDIUMS -het verschil-

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2013 16:53 
IRIDIUMS - HET VERSCHIL -

Wat is je ervaring met Iridium bougies ?

Merk je iets, is het anders, wat is er anders ?

Laat hier je ervaringen eens horen.

Ben benieuwd

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2013 17:34 
Maakt geen verschil enkeld je portemonee wordt er lichter van
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2013 22:28 | Aangepast door: sieds 
Nou voor deze prijs OJ

Quote Jimi:

Ik heb de iridiums er vandaag al ingedraaid en de motor gestart. De motor sloeg direct aan, sneller dan voorheen, en liep gelijk heeeel mooi. Ik merk echt verschil! En dat zeg ik niet om de investering goed te praten, het is echt zo. Ben erg benieuwd wat de ervaring van de anderen is.

Nb. De motor heeft de hele week stilgestaan en er was dus sprake van een koude start.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2013 22:32 | Aangepast door: sieds 
Ikzelf heb vanmiddag ook de iridiums in de 650C gedraaid en ja hoor nog steeds op 1 cylinder beginnen

Maar het grote verschil was dat de motor na een paar minuten zonder choke liep en dat wilde hij hiervoor absoluut niet.

Vanavond 22.00 nog een keer proberen en direct goed lopen en heel rustig zonder choke.

Maakt dus wel degelijk verschil !
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 mei 2013 08:35 
Ik rij al een tijdje ( 2000 km ) met de iridium kaarsen en merk wel degelijk een verschil. Hij pakt sneller en feller op dan met de originele.

Ik ben er blij mee.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 mei 2013 12:11 
Ik gebruik deze bougies al jaren naar volle tevredenheid .
Een motor die na elk weekend stil stand iedere maandag morgen geen zin had om te starten sloeg in een klap aan ik schrok me dood
De prijs van de bougies ja in Nederland wordt je aardig genaaid
Ik bestel ze op E-bay en dat scheelt een slok op een borrel .
Alle 4 de motors hier hebben irridium bougies en zijn daar erg blij want starten perfect en lopen lekker zuinig

Schrijver Bertus Klein
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 mei 2013 13:03 
Met Iridium bougies, sneller starten, loopt mooier stationair en de choke kan er sneller af.
Een AANRADER!!!!!!

Allen de Groeten.

Bertus Klein.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 mei 2013 13:18 
dan wordt het nu tijd voor een 2e bougie in de cilinderkop, maar hoe/???
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 mei 2013 15:36 
Hoi Marco
die heb ik al hoor
niet verder vertellen maar mijn VT500 heeft er twee per cilinder
30 jaar oud maar starten als een jonge meid

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 mei 2013 17:47 | Aangepast door: marcobecker 
ow das lekker, dat wil ik ook wel ....


Ja ik maak een grapje, maar ik ben er echt aan het over na denken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen om een 2e bougie in de kop te plaatsen. Liever nog een derde er bij, maar dat gaat niet lukken inverband met de stoterstangen. Maar ik wil echt een cilinderkop met twee bogies, en dan wil ik ook nog wel die iridium bougies gebruiken.

Ik weet nu hoe ik meer vermogen uit het blok krijg, dus dan gaat dit ook een rol spelen.


Maar bergijp mij goed, als ik over een blok praat van 50 pk, dan moet je niet denken dat ik dat op 60 pk weet te krijgen. Het is echt % werk.

Ik verwacht nu met mijn blok ongeveer op 52 pk te zitten, maar daar kan ik mij ook heel goed in vergissen. Eén ding is zeker, hij heef't meer pit, en loop langer zonder problemen door in de toeren. En is vanaf 6000 toeren echt feller.


Ik krijg binnen kort een nieuw compressie meter, en dan ga ik eens meten hoeveel compresie het blok heeft. ik wil tot 15 bar gaan. En dat is hoog. Heel hoog.

11 is normaal, maar de meeste zitten op 9,5 tot 10 bar.

Honkie tonkie heeft achter me gereden, met zijn cx500T en hijk zij dat ik inderdaat snel was.


Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 mei 2013 19:18 | Aangepast door: Jottum 
Hé Marco, voordat we verder gaan over startende jonge meiden. Als je je CD speler sloopt kun je ook laser ontsteking inbouwen... tenminste, als je Ford voor bent. LINK uit 2009 LINK uit 2011
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 12 mei 2013 19:59 
ja, hier krijg ik wel een warm gevoel van.
Nu maar hopen dat het betaalbaar is.
En ook hier weer, is de verbetering te vinden in het ontbranden van het mengsel op meerdere plaatsen.

ik ben er wel voor te porren. Trouwens ,ik rijd zelf een ford mondeo 1997 1800 op gas G3. Hij heeft nu 431000 kilo meter gereden.
Elke 50 a 60.000 kilo meter gaan er nieuwe bougie kabels op, deze gaan niet zo lang mee.
Tevens ook veel te snel nieuwe bougies er in.

Maar die bak rijd nogf steeds.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 13 mei 2013 08:12 
Marco die bogie kabels vernieuwen van die Ford gebruik Kabel met Koperen kern en je bent daar ook vanaf ,een maalige uitgaven en je rijd de hele wereld met je Ford rond grafiet kern is waardeloos .O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 13 mei 2013 10:38 
Heren,

Dit topic gaat over het verschil in gewone en iridium bougies.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver theojansen
Gast 
#15 | Geplaatst: 13 mei 2013 13:27 
Mijn cx650c starte vrijwel direct en liep meteen op 2 cilinders. Duidelijk beter dan voorheen.
Ik hoop dat het zo blijft!
Dit is mijn ervaring,
Theoj.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 IRIDIUMS -het verschil-

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven