Spannings verlies door overgangsweerstanden.
Volgens mij is dat het. Je kunt zo maar tussen in- en uit van een component, bijv. stekker, zekeringhouder, slot, 0,2 Volt 'kwijtraken' aan contact- en/of overgangsweerstand. Zeker bij wat oudere contacten. Dat heeft er o.a. toe geleid dat ik de standaard zekeringhouders boven het stuur ooit heb vervangen door modernere steekzekering-houders.
Als je dan weet dat de stroom langs deze weg gaat :
Accu > Contactslot > Rode stekkerblok > Lichtschakelaar > Rode stekkerblok > Groene stekkerblok > Zekering > Groene stekkerblok > Contactslot > Achterlicht > MassaEn als dan elk stukje misschien ook wel die 0.2 Volt opneemt, dan is er "ergens" in de lijn iets niet goed.
Een nieuwe draadboom, met nieuwe connectoren, nieuwe schakelaars en een nieuw contactslot plaatsen had het probleem natuurlijk ook opgelost.
In
DIT verhaal, uit de autotechniek staat een tabelletje, waarbij je kunt zien dat een beetje spannings verlies al snel leid tot een groot lichtopbrenst-verlies.
Samenvattend: er moet ergens ้้n of meer slechte contacten zitten.
In elk geval deed het achterlicht op de "P" stand het zonder problemen.
Accu > Contactslot > Achterlicht > MassaMaar daar zitten ook een heleboel componenten minder in........
Harmony,
Hans.
( het werkt..... waarom vragen naar het waarom ?? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken