Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

carbs ( speciaal voor bob van de heijdt)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 mei 2013 21:01 
Ik was van mening om deze berichten open te plaatsen. Ik weet namelijk niet waar dit toe leid. Wel ben ik van mening dat iedereen er wat aan kan hebben, of kan helpen.

Probleem: CX500C neemt niet lekker op. Weinig vermogen op laag toeren tal.

Vermoeden is dat de amerikaanse carbs het probleem zijn. We kunnen de sproeier van het midden gebied er niet uit krijgen of schoon maken.

Ik heb die sproeiers er wel uit gekregen met behulp van links draaide tapjes. Ze zitten geklemd. Er staat ook een waarde op vermeld. maat 48. Ik heb de zaak schoon geblazen, en wat blijkt, pas na verwijderen van de sproeiers kreeg ik ze pas schoon. Tevens heb ik de sproeiers iets opgeruimt met speciale ruim naalden.
Geschat de maat naar 49 gebracht.

Tevens heb ik vast gesteld dat ook bij deze carbs de o ringen om de co2 afstelling miste met de stalen ringen.
deze heb ik gemonteerd.

Toen heb ik gekeken naar de gas naalden. Deze bleken standaard te zijn, en geen afwijkende maat.

Helaas heb ik nog niet test kunnen rijden.

Bob, ik hoop dat je hier al iets mee kunt. Dus die sproeiers zijn er uit te krijgen.

Iedereen die hier over iets zinnigs heeft te melden, graag zet jouw bijdrage er bij.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 mei 2013 09:35 
Hallo Marco,
Bedankt nog voor het opsturen van de div. sproeiers, ik heb dan ook alleen de luchtmengsel sproeiers gebruikt met de bijbehorende O ring
met stalen ringetje, en tevens de nieuwe iridium bougies gemonteerd.
luchtmengsel sproeiers 2 sl. uitgedraaid, het starten ging prima de eerste keer na de winter en hij pakt goed op, maar nog niet mee gereden het weer werkt niet mee ik laat van me horen, misschien vandaag nog.
Groet Bob.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 mei 2013 11:08 
Bij mij werk het weer ook niet mee, en ik heb het ook druk met andermans motorfiets. Ik heb ook net een foto sessie gedaan voor promotor, en dat heeft ook tijd gekost.
De carbs liggen wel klaar, en het blok is ook bijna klaar.

Mocht ik wat weten, dan zet ik het ook wel weer neer op een neiuwe topic.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 mei 2013 17:31 
Nou het was zover, mooi weer en starten maar loopt in een keer en ik durf het bijna niet te zeggen na het warm draaien als een speer ongelofelijk wat ging dat mooi, pakt goed op en reageert goed op het gas even open gedraaid tot 150 km/u. had nog gas genoeg over maar vond het wel goed zo. Ben reuze blij, ik had de moet al een beetje opgegeven en dat zo'n klein sproeiertje mede de oorzaak was.
Marco vooralsnog bedankt voor de hulp. Kom wel langs om de sproeiers terug te geven.
De carburateurs die er op zitten zijn Japanse KEI HIN Type 37AETK
'' 37AESL deze heb ik res.maar hier zit een vaste sproeier onder het rubber dopje.
Bij de set die ik erop heb zitten is dat een losse sproeier met een vanaf de fabriek ingestelde maat wel eruit gehaald om schoon te maken slagen geteld en het lijkt toch goedgekomen.
Groet Bob.
P.S. zat je haar goed voor de foto sessie.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 juni 2013 18:20 
Marco toch weer wat geleerd van O.J. groeten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carbs ( speciaal voor bob van de heijdt)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven