Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

loopt niet mooi "rond"??

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver M van Klooster
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juni 2013 14:36 
ik kreeg van iemand "commentaar "' dat mijn "Old Lady" ,cx 500 custom, niet mooi rond liep, en daarom meer trillingen aan de spiegels zou hebben, waar kan dit aan liggen en wie heeft er verstand van die mij wilt helpen??
Dus HELP...
groetjes
Mirjam Drenthe

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juni 2013 16:31 
ff naar vechta rijden daar zit al het verstand van cx momenteel

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2013 17:52 
trillingen in het stuur horen een beetje bij de cx. De een heeft het wat meer dan de ander.
Wat is niet mooit rond lopen?
En wanneer heb je trillingen, welk toeren tal?

Je mag wel even op die van mij rijden, maar die staan bij 1200 toeren echt te dansen. En slaat af bij 900 toeren.

Echter bij 2000 toeren is het een lief kind geworden die ook lekker fluit.

zolang je geen klopt, tik geluiden hoord, zit het wel goed. Ben je doof, of kun je het niet goed horen, dan lees je het olie filterhuis uit. Die kun je zo los halen, en dan kun je in het filterhuis lezen welke staat het blok verkeerd.

Als alles schoon is, geen troep, slijpsel, shilfers, of wat dan ook maar meer dan olie en olie filter, dan is je blok goed. Gewoon gaan met die banaan.

Vind je daar aluminium kleurig stof delen, of brond kleurig schraapsel, dan zou ik maar tuis blijven.

Let op, tijden filter los halen loopt er wel een kopje olie uit. Eventueel bij vullen met 100 cc olie.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver M van Klooster
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 juni 2013 19:20 
hallo
onderdelen los halen is niet mijn sterkste kant, ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die dit wel kan.
Bestaat er iemand die ECHT verstand heeft van cx, en dat bedoel ik niet lelijk, maar ik bedoel een monteur/garage o.i.d
groetjes
Mirjam

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 juni 2013 21:53 
Er zit hier op het forum meer CX-kennis dan in een gemiddelde vakgarage. Ik verwacht niet dat er veel (jonge) monteurtjes bij een vakgarage rondlopen die ooit aan een CX hebben gesleuteld.

Een van de betere hier op het forum is bijv. de meneer die hierboven heeft gereageerd, Marco Becker. En zo zijn er nog wel meer.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver M van Klooster
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 juni 2013 19:15 
hallo
Ik snap dat de ervaring bij deze club zit maar ik zoek iemand die mij persoonlijk wilt helpen, ik ben nl. zelf niet zo handig om de motor te demonteren, dus wie woont er in de buurt van Drenthe die mij helpen wilt.

ik wil niemand tekort doen zeker Marco niet....
groetjes
Mirjam

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2013 22:19 
Er zijn antispiegeltrilling verloopstukjes te koop, waarbij de spiegel in een rubberen antishock gedeelte zit. Bijkomstig is, dat de spiegel ook een paar centimeter hoger komt te staan. Heb ze standaard op mijn Custom en Silverwing. Verkrijgbaar in chrome en zwart. Die iemand reed zeker in een Rolls Royce.
Wat demonteren, rijden met die Custom!!!

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 juni 2013 09:48 | Aangepast door: marcobecker 
Mirjam,

Google eens op mijn naam,,,
Marco Becker.

En mail me eens op:
marcobecker@zonnet.nl

Dan weet je dat je ook langs kunt komen voor meer informatie.

Echter is het zo druk bij mij, dat ik wel wat uurloon ben gaan rekeken. Echter is deze nog steeds erg laag en dus bedoeld om mijn hobby draaiende te houden letterlijk.

En als je kunt wachten, lees dan het promotor nummer van de zomer maar eens door. Daar staat een hele mooie foto in.

Trouwens, mijn adres is:

Marco Becker
Vliegerveld 37
8256 GN
Biddinghuizen.

Mijn doel: mensen met een cx en gl verder helpen.

Wat kan ik: ik lever informatie, hulp, onderhoudsbeurten a 125 euro. Banden, nieuwe set inc montage 200 euro, dus voor en achter. 2e hands onderdelen, nieuwe onderdelen, pakkingen, gereedschap. zuigeveren origineel imitatie. lagerschalen, ga zo maar door.

Dus, ik ben erg breed met mijn aanbod.

Echter ik ben een boek verkoper, dus ik hobby in mijn avond uren aan de CX. Ik heb dus niet heel veel tijd over.
Even langs rijden, niet doen, altijd op afspraak. Even bellen, niet doen, alles via mail.

Maar, via de mail wordt je wel beloond, met veel uitleg, foto's onderdeel foto's of linken waar je wat aan hebt.

Kijk gerust eens bij de hondasilverwingclub.nl
URL
In het bestuur sta ik ook vermeld, onder aan.

Hier op de site staan ook zeer veel linken van mij.

En er is weer een verhaal op komst over een onderdeel. Ik laat het aan Koen over wanneer het op de site staat.

Groetjes marco becker.

Mirjam, ik ben niet boos hoor, ik bergijp ook dat mensen aan het zoeken zijn, en het niet altijd kunnen vinden. Beedje hulp werkt dan fijn.

Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver M van Klooster
Gast 
#9 | Geplaatst: 3 juni 2013 09:49 
ik ga kijken of ik die vinden kan, en "die iemand " handelt ik GoldWings en onderhoud ze ook, dus neem ik aan hij goed kan horen wat er fout is.
Ja jongens , als je er als vrouw geen verstand van hebt maar wel helemaal verliefd is op haar custom , wie moet je dan geloven???
Als ik de boel maar niet kapot rijd...
Dank voor jullie hulp
groetjes
Mirjam

Schrijver M van Klooster
Gast 
#10 | Geplaatst: 3 juni 2013 09:53 
Marco , ik kom zeker langs na dat ik een afspraak met je hebt gemaakt, Biddinghuizen is een leuke route vanaf Drenthe en is goed te doen.
Ik ga je mailen...
enne .. bedankt dat je het niet persoonlijk hebt aangetrokken..
groetjes
Mirjam

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 juni 2013 09:57 
we zitten samen op het zelfde tijdstip te mailen zie ik. Dat gaf wat problemen hier op de site.
Ik hoor wel wanneer je langs wil komen.
AFspraken graag via de mail: marcobecker@zonnet.nl.
Daar kun je alle vragen neer leggen.
En dan merk je ook dat ik in veel gevallen niet commercieel ben.

Groetjes marco, en ik voel me niet aan gevallen.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 juni 2013 14:12 
Mirjam,

je schreef Als ik de boel maar niet kapot rijd...
Daar is heel wat voor nodig, want een CX gaat niet zomaar kapot. Degelijk ouderwets gedoe, dat is het zo,n CX. Olie erin, nuchter en simpel onderhoud, en dat hoeft niet eens altijd volgens het (werkplaats)boekje, en je hebt er jaaaaaren plezier van.

Naast Marco, waarvan het af en toe lijkt of 'ie z'n tweede beroep er van maakt, zijn er nog meer die de weg rondom een CX en Silverwing aardig weten te vinden.

Een CX trilt, en loopt niet mooi rond. 't zou wat. Zet je CX maar eens naast een nieuwe Goldwing of een nieuwe V-Strom en inderdaad, wat een kabaal maken die CX-en dan.

Geen zorgen maken, krakende wagens...... (of was het piepende wagens ).....

Harmony,
Hans.
( gaat ook wel eens bij een kenner langs )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver M van Klooster
Gast 
#13 | Geplaatst: 4 juni 2013 14:59 
hallo Hans
Wat een bemoedigende woorden, hier kan ik ook iets mee.
Ja, soms laat je je "gek " maken door andere. Dat moet ik dus niet laten doen.
groetjes
Mirjam

Schrijver M van Klooster
Gast 
#14 | Geplaatst: 25 juni 2013 18:27 
even afsluiten wat ik ben begonnen, ik ben bij Marco geweest en ben weer zeer gerust gesteld, na een leuke rit heen en weer ben ik een stuk wijzer geworden. Ja , naar mensen luisteren die verstand van een cx hebben doet een mens goed.
Ik heb 1 op 22 gereden, knap hoor voor een "old Lady " . gr. Mirjam

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 25 juni 2013 18:49 
Hoi Mirjam.
Weer een gelukkig mens. Niet bang zijn om iets te vragen. Iedereen helpt hier iedereen. Veel rij plezier met je "old Lady.
Gr....Tinus.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 loopt niet mooi "rond"??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven