Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

putjes in de voorvork poot

Schrijver jakob

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 juni 2013 10:09 
Al een tijdje lekt 1 voorvork keerring van mijn CX 650 E. Na het weekend Vechta zag ik dat de olie niet alleen meer op de poot zit, maar ook is begonnen de rest van de motor nat te maken. Nodig tijd om te vervangen dus. Met behulp van de goede handleiding van Marco Becker is de binnenpoot nu netjes gescheiden van de buitenpoot. Bij inspectie van de binnenpoot zag ik een aantal putjes, die ook te voelen zijn als je er met je nagel overheen gaat.
Wat is nu wijsheid ? Met waterproof schuurpapier over chroom voelt voor mij een beetje raar.... chroom schuren ?? Hoe ziet het geschuurde chroom er dan uit na een jaar vraag ik me even hardop af ?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, beginnen te schuren met korrel ?? en afwerken met korrel ??
Of, niet aan beginnen, en putjes herstellen op een andere manier ?

Groet, Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 juni 2013 13:56 
Beste Jakob,

Ik heb meerdere poten glad gemaakt met waterproof schuurpaier, samen met olie of comendant nummer 3
Voorzichtig uit proberen. Het chromm is best hard.

Dan wat voor putjes?
Als er echt een mooi gaatje in het chroom zit, dan is er niks aan de hand. Ik heb gaatjes gezien van 1mm breed en diep.
Echter er mag geen opstaand randje voelbaar zijn. Roest putjes liggen er altijd op, en die maken zeker de keerring kapot.

Dan hebik nog een tip, maar ik vind dat wel beunhazen werk:
In de keerring zit een ringveer.
Deze is er uit te pakken.
En los maken zodat het een rechte lijn wordt. Knip van de dikke kant 2 mm af, en monteerd ie veerring weer in elkaar.

Nu zal de keerring strakker om de poot gaan zitten.
Veel strakker. Echter roest zal zeker de zaken weer kapot maken.

Eventueel met pollijst schijf en comendant 3 de zaken na lopen. Dat doe ik ook altijd.

dan hebben we nog iets waar je op moet letten, zijn de glij lagers nog goed?????

En met monteren d hele poot in vetten met olie, dat kan je keerring redden.

Groetjes marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juni 2013 23:46 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Een oude indianentruc tegen lekkende voorvorkpakkingen (gehoord van een motormonteur) is het insmeren van de lekkende voorvorkpoot met afwasmiddel. Ik heb het een half jaar geleden gedaan en het helpt nog steeds!

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 putjes in de voorvork poot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven