Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Progressieve vering

 
Schrijver Nocx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 juni 2013 13:53 | Aangepast door: Nocx 
Daar is tie weer met een vraag.

De progressieve vering wordt door Honda altijd met de dichter gewikkelde kant naar onder geplaatst.

Stel ik draai die veer om, veranderd er dan iets aan het karakteristiek van de vering. ?

Naar mijn mening niet, omdat het gedeelte, waar het ook zit, dat de minste weerstand heeft als eerste in zal veren.

Maar hoor graag een andere mening/ervaring.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 juni 2013 16:40 
ik merk geen verschil.

Wel schijnt het verschil te moeten geven.

Hoe meer windingen, hoe meer massa er verplaatst moet worden, dus ik doe ze altijd boven......
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 juni 2013 17:38 
Dat de dichter gewikkelde kant naar onder is geplaatst word ook bij de auto's gedaan
Dat heef te maken met het gewicht.
Hoe meer gewicht hoe meer spiralen er ingedrukt worden.
Dus eerst de eerste twee ,en dan steeds meer.
De schokbreker werkt ook van boven naar beneden.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 juni 2013 19:21 
Andre die snap ik. Maar het is toch ook zo dat de eerste die ingedrukt worden niet per sé aan de bovenkant hoeven te zitten.

Stel ik zet de veer er in met de progressieve kant onder dan zullen de boven veerspiralen als eerste worden ingedrukt.

Zet ik hem er andersom in zullen dit toch de onderste zijn neem ik aan. ?

Of moet ik bang zijn dat hij dan eerder kans heeft te breken bij een TE grote cq. maximale belasting. ?

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 juni 2013 20:47 
De vering wordt niet gewoon gelijkmatig samengedrukt, de echt harde(en korte) klappen komen van onder naar boven. Zo zou het best verende deel de schokken kunnen verteren zonder de hele zaak aan het deinen te brengen.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juni 2013 20:52 
Dat de dichter gewikkelde kant naar onder geplaatst word.
dat is omdat je onafgeveerde gewicht dan lager word. Je veer is namelijk voor een deel onafgeveerd.
En hoe lichter je onafgeveerde massa is, des te beter de wegligging word.
draai de veer om en de motor gaat meer stuiteren.
En breken doet de veer niet als je hem omdraait.

alles heeft met de wegligging te maken.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Progressieve vering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven