gisteren de voorvorkpoten weer in elkaar gezet en alles gemonteerd.
vandaag een proefritje gemaakt.
wat een verschil !!
650 E gekocht met TRW progressieve veren, onbekende voorvorkolie en hoeveelheid.
alles schoongemaakt ( niet heel erg vuil )
poten afgevuld met voorgeschreven hoeveelheid olie ( Links 290 cc, recht 275 cc ) iets minder dan 500 cc SAE 10 W ( klein beetje gebruikt tbv monteren nieuwe keerringen, en 100 cc SAE 15 W
TRW progressieve veren terug geplaatst, conische kant van de hoofdveer naar beneden, zoals voorgeschreven in WPH
voorheen stuiterende voorkant, nu heerlijk soepel, maar niet week.
zoals bij menig CX rijder al wel bekend, en nu ook zelf door mijzelf ondervonden, wil je een lekker rijdende CX hebben, ga maar eens experimenteren.
( lees het verhaal van Marco Becker er maar eens op na, hier staat alles in vaktermen omschreven. Was voor mij een mooi ondersteund verhaal )
Mijn fiets rijdt weer heerlijk, vol vertrouwen heb ik op de terugweg een vol ronde klaverblad genomen met een "snaarstrak" rijdende CX.
Gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.