Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

achterwiel loopt aan?

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 juni 2013 11:36 
Ik heb een vreemd probleem

Als ik een linker bocht neem (rotonde) loopt het achterwiel tegen de bok aan. Dit doet hij zins ik er achter lucht vering op gezet heb, dit omdat mijn meisje nogal last van haar rug heeft.
Nu begrijp ik wel dat de achtervork vervormt (scheve bek gaat trekken), komt dit nu door de vering of is dit een ander probleem?

groet Peter
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 juni 2013 12:25 
Peter,

Wat voor band zit er op, te brede band, spelling in het frame, band te zacht , achterbrug verrot.

Zeg maar wat

Groet Arno

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 17 juni 2013 15:03 | Aangepast door: MAST 
Peter, hoe heb jij die luchtvering aangebracht? Dempers op de plaats waar anders gewone dempers zitten? En hoe heb je die remschijf in het achterwiel gekregen? Het lijkt, als ik naar de foto (in een ander topic) van jou motor kijk, of je achterwiel iets verder naar voren zit als bij een CX met trommelrem achter.
Achterbruggen van de CX'en kunnen behoorlijk roesten. Als hij door is, dan kan het torderen en tegen je middenbok gaan aanlopen. In dat geval zou ik er geen meter meer mee rijden!
Marcel.

remschijf achter!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 juni 2013 15:39 
Dat was ik dus even vergeten te vertellen, de achterbrug WAS inderdaad rot, ik heb het hele tussenstuk er op nieuw ingelast.
De luchtvering zit in de plaats van de normalen schroef veren, met een slangetje verbonden met elkaar.
Die rem schijf komt van een Honda goldwing 1100 af, de gehele midden naaf heb ik overgezet. En nee het wiel zit niet naar voren, dit kan niet want dit zijn vaste punten.
Maar ik ga de midden brug nogmaals controleren op eventuele scheuren.

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 juni 2013 16:20 
Ik denk dat je met brikkolare niets deftigs kan maken en dat er zo wie zo iets fout zal gaan of aanlopen.
Het juiste onderdeel op de juiste motor zal nog altijd het beste zijn denk ik.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 juni 2013 17:52 
Zet er eens wat foto`s op de site van je lucht vering,misschien krijg je wel de goede afstelling van je lucht vering te horen of te lezen
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 juni 2013 23:37 
Heey Peter,

Klopt het dat je een CX Custom achterwiel er in hebt gezet? Het lijkt op de foto namelijk een 16" wiel. De banden die daar op zitten zijn dikker dan die van een gewone CX. Misschien is dat wel het probleem waarom hij aanloopt?

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 juni 2013 09:17 
Ik heb er over na gedacht, normaal gesproken geef ik hier geen antwoord op, omdat het een zelfbouw achterwiel op hanging is. Dus u weet zelf het beste wat het kan zijn zou ik zeggen.

Echter kwam er een vraagje bij mij op. Aanlopen, wat loopt er aan?
Vraag, rem eens als je het hoord,,,, is het niet een mee trillende achter rem?
Dit kan heel duidelijk hoorbaar en voelbaar zijn in sommige gevallen. Dus probeer dat eens uit, op het moment dat je het hoord even de remdruk er op zetten, en dan is er geen speling meer op de remblokken en zal er geen aanloop of rammer geluiden hoorbaar zijn.

Het is maar een klein vraagje....

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 juni 2013 10:32 
Het is het normale wiel van een cx, de band heb ik vorig jaar laten vernieuwen en sleepte niet aan, dit is ze gaan doen na het plaatsen van de luchtvering.
Gister de vork geïnspecteerd op scheuren of breuken, geen van beide gevonden.
De rem functioneert goed, en ik heb in een scherpe bocht ook wel op de rem gehangen en geen rare geluiden of trillingen. Deze rem zit er al 3 jaar op en werkt erg goed, nooit geen problemen mee gehad.

Ik vermoed dat het probleem zich voor doet omdat er een slangetje tussen de rechter en linker vering zit waardoor de lucht zich kan verplaatsen.
De ruimte tussen de band en de bok is aan de linkerzijde kleiner als aan de rechter kant, en loopt dus aan aan de linker kant.
Als ik de lucht vering iets harder op pomp loopt hij niet meer aan, maar dan heb ik een bijna starre as en bonkt vreselijk en dit vind mn meisje niet leuk.
Ik ga het eens uit proberen door het slangetje te sluiten tussen beide veren en kijken wat ze dan doet.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterwiel loopt aan?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven