Het licht bij de amerikaanse modellen gaat uit omdat in de startknop de verbinding tussen 12 volt, zwart, en licht na startschakelaar , geel/zwart (wordt na de zekering blauw/wit) verbroken wordt.
Het uitschakelen van het licht bij het starten heeft geen relatie tot de Hi/Lo schakelaar.
Start een amerikaans model, druk nogmaals de startknop in, en kijk, het licht gaat uit. (vgls schema)
De 'N' stand heeft ook niets te maken met de PA knop, die kennelijk niet op amerikaanse modellen zit. (niet terug te vinden op schema)
Het gaat om de schakeltoestanden van de dimmer schakelaar, de 'switch arrangement':
LO >> B2 aan Lo
N >> B2 aan Lo aan Hi
HI >> B2 aan Hi
De N stand in het schema, bij het connection diagram van de Dimmer schakelaar, kan ik alleen maar verklaren door:
Bij het overschakelen van Dim licht naar Groot licht kan het licht in zijn geheel UITgeschakeld worden. Voordat Hi aan is
KAN Lo al uit zijn. En omgekeerd. Dan rij je zonder licht. Door kortstondig BEIDE gloeidraden te activeren wordt dit probleem ondervangen.
Vandaar een 'N' tussen stand.
De tussen stand is niet terug te vinden OP de schakelaar, maar (moet er eentje gaan slopen) wel erin.
Harmony,
Hans.
( die lang geleden schema's heeft gelezen, ontworpen en getekend, en graag weet waar hij naar kijkt. )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken