Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

De CDI.

 
Schrijver dirk413
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 juli 2013 13:53 
graag zou ik het over de CDI willen hebben.

mijn CDI heeft het in LUXEMBURG afgelopen weekeind begeven!na een rit van 2-3 uur kwam ik rijdende op de camping terug en heb geen enkel probleem gemerkt.
s'avonds wilden we naar een restaurant, maar starten ho maar! niet eens eeen plofje!

nu heb ik de laatste dagen regelmatig gelezen dat een CDI het begeven heeft!
wat kan hiervan de oorzaak zijn?
ouderdom? warmte?
heeft iemand een idee?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 juli 2013 15:03 
Hallo dirk
Dat is een combinatie van ouderdom en warmte.
Daarom heb ik besloten er een Ignitech in te zetten.
Gr
Andre uit den helder
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juli 2013 00:01 
Ze worden gewoon oud Dirk, het is niet anders, en warmte zal ook niet helpen. Ik heb dan ook maar net als Andre Silverwing een Ignitech op de CX gezet. Preventief zal ik maar zeggen en de motor loopt er ook netjes mee.

Origineel is leuk, maar 't moet wel heel blijven. Daarom heb ik inmiddels ook een stuk van de nokkenas afgezaagd en er een elektrische fan ingehangen.... Nou 'ns kijken hoe dat zich houdt.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 juli 2013 11:05 
Frans, wat is het voordeel van een elektrische fan in vergelijking met een permanent meedraaiende fan op de nokkenas?

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 juli 2013 14:03 
marcel

ik rij al een paar jaar met een elektrische fan op de gl500.
het grootste voor deel is als je in een file zit altijd voldoende koeling hebt.
ik zelf heb er een schakelaar tussen gezet zo dat ik hem kan aanzetten voor dat de temperatuur oploopt.
In Frankrijk als ik voor de tunnels in de file stond altijd ellende met een te warme motor.
en daar heb ik nu geen last meer van met de elektrische fan.
Andre uit den helder
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 juli 2013 21:27 
@Marcel

>wat is het voordeel van een elektrische fan in vergelijking met een permanent meedraaiende fan op de nokkenas

- in de eerste plaats dat het plastic ding niet meer rammelt en kapot gaat....
- alleen koeling wanneer nodig
- minder herrie, motor lijkt ook wat vrolijker
- toch gauw een halve pk meer ...

Ik heb er wel een thermoschakelaar op zitten zoals bij de 650s, onderop de radiateur gelijmd, geen zin om steeds op dat metertje te moeten kijken. Het werkt op zich goed, maar schakelt niet op de temperatuur die ik wil, nog een beetje te vroeg. Daar wordt nog aan gewerkt -langzaam- omdat regelbaar te maken, eventueel samen met nog wat andere electronische grappen.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 De CDI.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven