Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Sludge op de buitenkant ??

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 juli 2013 20:00 | Aangepast door: Hansv 
Na thuiskomst van een indrukwekkende gebeurtenis in Winterswijk zie ik ineens wat vuiligheid op de zijkant van de tank zitten. Ook wat spatjes op het motorpak, en, bij nadere inspectie, allemaal spetters van een raar goedje voor de rechter cilinder.

Het lijkt een beetje op gedroogde 'sludge' zoals dat IN de cilinder zichtbaar is bij een defecte koppakking.

Maar dit zit buitenop.....

Komt dit iemand bekend voor? Of heb ik weer eens iets nieuws en onbekends op mijn "Rode Rakker" ?

't Kan natuurlijk ook een klontje modder zijn, ergens vandaan....

Wie het weet mag het zeggen.....
vuiligheid

Harmony,
Hans.
( meer dan 50.000 km Her-Opstapper )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 juli 2013 20:05 
Gezien de kleur zou ik zeggen modder. Lijkt een beetje op de kleur van een soep die ik recentelijk trachte te koken.

Als het koppakking gerelateerd zou zijn, dan denk ik meer aan mayonaise onder het klepdeksel.

Toch goed om even nader te inspecteren denk ik.
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juli 2013 20:38 
Hoi Hans

Even de slang van de carterventilatie na zien misschien zijn er haarscheurtjes ontstaan

Schrijver mai

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 juli 2013 20:56 
het lijkt wel of er een vogel op gekakt heeft, had je geen birdlifter onderweg of 1 die verplettert is en de uitwerpsels je om je rode rakker vlogen?

sterkte in de zoektocht, hopelijk is dit net zo snel gevonden en verholpen als je bij mijn motor donderdagavond vond (samen met wim) en maakte.

groetjesssss Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 juli 2013 21:23 
Mazelen?
Je woont op de Biblebelt
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 26 juli 2013 22:06 
Misschien eens naar je thermostaathuis kijken of het daar niet lekt? Aan de druppels te zien komt het van een bron die hoger ligt als je cilinderkop.
Misschien ook een cilinderkop deksel loshalen en daaronder kijken of je mayo ziet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver toto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 juli 2013 23:02 
Volgens mij komt 't van de zwartgespikkelde gelderse schijtlijster.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver chantal

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 27 juli 2013 14:46 
ik zou het gewoon schoonmaken en als het niet terug komt me er geen zorgen over maken komt het wel terug na het rijden tja dan is er tijd genoeg om oorzaak en oplossing te zoeken. zeker omdat het er voor mij uitziet als modder (nouja mn auto kan er zo uitzien als ik door plassen heb gereden op het werk)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 juli 2013 23:26 
Het lijkt erop dat het modder is. Na een regenbui was het weg. Maar waar het vandaag gekomen is?

Status momenteel:
Vanmiddag een 30km rondje gereden, snelweg, binnendoor, om op te warmen, en te kijken of er iets engs gebeurt. Maar nee hoor, hij blijft het gewoon doen.

Ik bedenk net een Theorie-tje:
In Winterswijk is een vrijdag flinke bui gevallen, en het is misschien al eens opgemerkt, mijn CX wordt niet zo heel vaak (bijna nooit) gewassen.
Vuil, zand en modder lopen op de Fan, en als ik start (ik start bijna altijd als ik al op de motor zit) wordt alles omhoog geslingerd, met als resultaat: Modder en vuil onder aan de tank, en op de beenschilden.

Kan zomaar (als ik de draairichting goed heb ).

Harmony,
Hans.
( heeft wel vaker fraaie theorieën stuk zien slaan op de harde realiteit van ongeldige premissen. )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Sludge op de buitenkant ??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven