Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Stuur staat scheef

Schrijver Maurits
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 aug. 2013 22:01 
Hallo,

Mijn cx500 is ongevallen. Het stuur is daardoor verbogen. Ik heb het stuur nu terug gebogen maar als ik de motor rechtuit stuur moet ik het stuur een beetje scheef houden. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? En hoe ik het op los? Het gaat om een cx500c.

Bedankt!

Maurits

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 aug. 2013 22:31 
Iets verder buigen zodat het stuur weer recht staat bij het rijden
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 aug. 2013 22:34 
Het zou zomaar kunnen zijn dat de platen waar de voorpoten in geklemd zijn een ietsje ten opzichte van elkaar zijn verdraait, getordeerd heet dat geloof ik.

Opkrikken, en poten losmaken, weer vast zetten.

MAAR! het kan ook zijn dat een poot een beetje krom is geworden, en dan stuurt 'ie ook niet mee recht.

Succes,

Harmony,
Hans.
( het lijkt wel herfst, geen blaadjes, maar CX-en die vallen ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Maurits
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 aug. 2013 22:36 
Er is nu goed op te rijden behalve dan dat het er raar uitziet dat het plaatje waar het stuur onder zit geklemd een beetje scheef zit. Kan het verder geen kwaad er zo op te rijden?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 aug. 2013 22:49 
Er zijn, zo even uit het hoofd, vier plaatsen waar er een dwarsverbinding is tussen de vorkpoten.

Bovenste vorkplaat, onderste vorkplaat , balansdeel van het spatbord en de as.

De twee eersten zogen voor de uitlijning, de derde heeft een balans functie (de naam zegt het) en de as daar draait je wiel om.

"Spoort" je CX nog goed? Met handen vlak boven het stuur, blijft de motor rechtuit rijden? Of moet je bijsturen, met je gewicht. Op een fiets is dat allemaal veel makkelijker....

En bedenk dan zelf of het kwaad kan. Ik ben geen ziener.......

Harmony,
Hans.
( wiens CX beter spoort als hijzelf )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Maurits
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 aug. 2013 12:56 | Aangepast door: Maurits 
Bedankt Hans,

De motor moet inderdaad iets bijgestuurd worden met het gewicht. Is dit bij te stellen met de twee vorkplaten? Ik heb een workshop manuel (haynes en origineel).

Harmony,
Maurits.
( hier hoort dan een tekstje met betrekking tot bovenstaande, geloof ik )

Schrijver Ron dijkhuizen
Gast 
#7 | Geplaatst: 9 aug. 2013 13:59 
Hoi Maurits, zoals Hans al heeft aangegeven kan het zijn dat een vd poten misschien een tikje heeft gehad. In dat geval wiel eruit halen en vorkpoten met een centimeter (rolmaat) opmeten. Controleer ook maar het wiel. Zet de wielas in een bankschroef en laat het wiel draaien.
Verder kan ook een versleten balhoofdlager er voor zorgen dat de motor weg spoort bij rijden wanneer je je handen even van het stuur afhaalt.
Veel succes.!

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 aug. 2013 14:02 
Als, zoals jij zegt, het plaatje waaronder het stuur zit scheef zit, lijkt het me het beste om dat als eerste even te vervangen. En een stuur zal je ook nog wel vinden voor een zacht prijsje...
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 aug. 2013 19:08 
Maurits.Ik geloof dat je in Rotterdam woon,als het je niet lukt om het stuur weer recht te zetten wil ik wel even kijken .Stuur maar een pb Gr Wim

Schrijver attema
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 aug. 2013 23:33 
kuipwillem

Schrijver Maurits
Gast 
#11 | Geplaatst: 8 sept. 2013 22:28 
gelukt! Inderdaad waren de plaatjes verdraaid. Poten beetje losgemaakt, en ook de grote schroef onder het zekering kapje en kon de boel zo weer rechtzetten. Hij is weer helemaal in orde. Bedankt!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stuur staat scheef

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ brinkcx, amsilverwing ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven