Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Past het?

Schrijver Mike Hek
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 aug. 2013 21:39 
Ik moet mijn nokkenaskettig en de daarbij horende spanner en geleiders vervangen. Nu zijn bepaalde onderdelen niet meer leverbaar voor mijn type; cx500 '78. Voor oa de '79 cx500c zijn de onderdelen wel voorradig. Gaat dit passen...?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 aug. 2013 10:23 
Ja, maar, je noemt het al, welk type cx500c?
In het type cx500c zijn twee verschillende type's gebruikt. Deze zijn eigenlijk niet uitwisselbaar.
Voor de hoog begaafde techneut is het te doen, en ik kan je vertellen dat het mij 1x is gelukt, maar ik vond het maar niks. De afwerking gaat veel tijd kosten, en er zijnnog een hoop andere problemem.

Dus koop een nieuwe ketting, ik heb ze ook nog origineel op voorraad liggen zo rond de 89 euro. Gebruik dan de oude spanners, en als die kapot zijn, heb ik nog goede liggen voor 25 euro per stuk.
Dus het gaat goed komen als je maar wil.
Tevens ook waterpomp seal, keerrring, pakkingen pees, koperring, gezandstraalde waaier op voorraad liggen. Dus ik kan alles compleet aan bieden. Voor een prijs opgaven mag je altijd mailen.

Vraag ook naar anderen hier op de site, er zijn meer mensen die je aan onderdelen kunnen helpen.
Sommige doen het bijna voor niets.
Groetjes marco.

Voor meer vragen, mail marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Mike Hek
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 aug. 2013 15:31 
Bedankt voor je reactie Marco. Ik kan een setje kopen van een Engelsman, maar hij kan niet garanderen of het past. De beste man verwijst naar deze site voor eventuele vragen haha

Hi,
My understanding is that the parts are for the Z/A/B models from 1979 - I am not 100% sure if they are suitable for the Custom model. I am sure that you could find out more on any of the CX forums. I know that there is a popular Dutch Forum at http://www.hondacx500.nl/

Het gaat dus niet om een "C" model, maar wel om 1979 i.p.v. 1978. Gaat dit dan wel passen zonder zelf te moeten bijwerken?

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 20 aug. 2013 18:10 
Als ik het goed begrijp heb jij een 79 z/a/b en verkoopt die Engelsman onderdelen daarvoor. Dan moet het toch passen?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Mike Hek
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 aug. 2013 19:32 
Nee ik heb een 1978 cx500, maar de onderdelen zijn van een '79 z-a-b model

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 aug. 2013 19:45 | Aangepast door: JiMi 
Het enige verschil dat ik ken is dat oude blokken een handmatige spanner hebben en nieuwere blokken een automatische spanner. Welk type jij hebt kun je zien rechtsachter op het blok iets boven de schroefdop van het inspectiegat. Als daar een M10 stelbout uit het achterdeksel komt, dan heb je een handspanner.

Verdere mogelijke verschillen weet ik niets van, maar je zou de onderdeelfiches op cmsnl.com er eens op na kunnen slaan. Ik zou het op zijn minst bijzonder vinden als blijkt dat de kettingspanner en kettinggeleider beide gewoon verkrijgbaar zijn voor een 79'er maar niet voor een 78'er, terwijl die naar mijn mening gewoon precies hetzelfde zijn (tenminste als het beide handspanners zijn, of juist beide automatische spanners).

Succes!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Mike Hek
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 aug. 2013 21:19 
😁 Helemaal gerust gesteld haha. Dank jullie wel voor het advies!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Past het?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven