Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cdi pirikelen. dynamo

 
Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 aug. 2013 11:12 | Aangepast door: marcobecker 
Beste club leden, wie kan mij helpen?

Ik ben aan het meten gegaan aan een G47 dynamo. Ik wilde weten wat er aan spanning binnen komt op de cdi unit.
Blauwe draad naar groen is rond de 95 volt
witte draad naar groen is ongeveer 85 volt.
Tussen wit en blauw zit ongeveer 15 volt.

Nu komt het, als ik gas geef daald de spanning, ik denk dat mijn multie meter niet in staat is om duidelijk aan te geven wat er echt aan wissel spanning wordt gemeten. Let wel dit alles tijdens werkelijke belasting, dus gewoon werkende cdi en draaiende motor.

Ik heb ook de drie gele draden gemeten, daar blijkt 10 volt onder ling op te staan. Dat kan kloppen, wortel drie, en wortel 2 voor het gelijk richten en we komen boven de 15 volt uit.

Maar wat krijgt nu de cdi unit.
Ik ben namelijk ergens mee bezig, en ik wild de bestaande dynamo laten vervallen en ook de initech. Dus dan zoek ik naar een andere oplossing.
Makkelijk, goed koop en betrouwbaar.
Echter na einig reken werk is mij nog niet geheel duidelijk wat dat moet zijn.

Dus kan iemand mij vertellen wat de spanning is waar de cdi unit op werkt?
Wissel spanning op groend / blauwe en witte draad.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 aug. 2013 16:54 
Analoog, van nature 'glijdende' afregeling.
blauw 100 of meer
wit 90 of meer

Harmony,
Hans.
( die graag meer CX-en in motorisch originele staat wil zien en gedoe met opvoeren en/of afdraaien van cilinder koppen helemaal niet ziet zitten, laat staan de ontsteking wijzigen. Maar da's mijn probleem )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 aug. 2013 17:00 
Dank je hans,
Dan ben ik op de goede richting.
Ik ben ook niet voor verandering.
Ik probeer er alleen wel van te leren.
Nu de cdi unit, doorgronden op een andere manier, voor al de comunicatie tussen dynamo en cdi.
Ik hoop namelijk een tussen oplossing aan te kunnen bieden tussen een nieuwe dyano, of juist een innitech.
Ik probeer wat uit te volgelen dat sneller, goedkoper, en makkelijker toepasbaar is. Sterker nog, als het lukt zou het ei van columbus zijn.
Dus ik moet nog experimenteren, maar op papier is het hoop vol.


De bedoeling is dat we de kapote dynamo en cdi unit kunnen behouden.....


groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 aug. 2013 17:01 
O nog iets hans,
Je mag op mijn motorfiets rijden, en zeggen wat je van de cilinderkopen vind.
Er zijn nu al meer mensen binnen de club die er mee rijden.
Werner is er een van.

Wat ik doe is alleen maar optimaliceren binnen de grensen van wat kan aan de hand van de huidige brandstoffen en met de kennis van nu.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 aug. 2013 17:17 
Bedankt voor je aanbod, maar liever niet.....

Harmony,
Hans.
( ouderwets, conservatief, behoudend, en toch best tevreden..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cdi pirikelen. dynamo

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven