Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Eindelijk een hogere kuipruit!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 sept. 2013 19:16 
Ik heb een jaar met een te lage kuipruit op mijn Polaris gereden. Daarom heb ik nu zo'n opzetstuk gekocht, welke met klemmen op de originele ruit gemonteerd zit. En man, wat een verschil is dat! Ik kan nu gewoon op de snelweg rijden met het vizier open. En ik hoor ineens ook het motorblok weer! Het kostte een paar centen, maar ik had dat veel eerder moeten doen.

Meer foto's: hier
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 sept. 2013 21:56 
Ik heb net een stuk van m'n kuipruit afgezaagd...kostte niks, had ik veel eerder moeten doen

Maar dat bij jou ziet er ook wel mooi uit!

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 sept. 2013 13:04 
Ziet er prima uit Marko.
Kan je de hoek van de opzetruit nog veranderen?
Groet theoj.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 sept. 2013 14:33 | Aangepast door: JiMi 
Ja, er zitten twee 'ellebogen' aan elk armpje, dus je kunt hem in elke gewenste hoogte en hoek verstellen.

Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 sept. 2013 22:40 
Ok. Dank voor je duidelijke foto Marko.
Theoj

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 sept. 2013 11:25 
En hoeveel moest dat kosten ??

groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 sept. 2013 12:21 
Het scherm plus de XCC klemmen samen 120 Euro + verzendkosten bij MraOnline. Het spul is ook te koop bij Louis.de.
Moet zeggen dat ik het belachelijk duur vind, maar ik kon gewoon niets anders vinden. Maar de kwaliteit van het spul is wel goed: plastic waar het kan en metaal waar het moet.
Nu nog zien uit te vogelen wat de beste positie van het scherm is. Elke elleboog kent zeg 10 nuttige posities, dus dat maakt totaal 10x10 = 100 mogelijke posities. Ben nog wel ff bezig met experimenteren dus.

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 sept. 2013 21:17 | Aangepast door: Jaap43 
undefined:
Elke elleboog kent zeg 10 nuttige posities, dus dat maakt totaal 10x10 = 100 mogelijke posities. Ben nog wel ff bezig met experimenteren dus.

Je hebt wel 2 ellebogen maar de verstelmogelijkheden blijven er 10, omdat beide ellebogen tegelijk veranderd moeten worden.

En andere vraag. Is de stand van de ellebogen te veranderen, zodat ze ook passen op een scherm dat ronder is dan dat van jou.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 sept. 2013 21:38 | Aangepast door: JiMi 
Ja, als je XCC klemmen gebruikt dan kan het zeker. Want die kun je iets naar binnen/buiten draaien zodat je ze over een ronder/vlakker scherm kunt schuiven.
Als je voor de meer definitieve oplossing kiest (dus met gaatjes boren in je scherm), dan weet ik niet of het kan. Ik vermoed van wel. Dan zou ik de montagespullen er weer even bij moeten pakken.

Maarre over die 10 posities. Waarom blijven het er 10? Is het soms de bedoeling dat het nieuwe ruitje in één voorgeschreven hoek op het scherm geplaatst mag worden?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Eindelijk een hogere kuipruit!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven