Al enige tijd loop ik met gedachten rond over de CDI unit, en het verhaal om de initech. Binnen de club zijn er voorstanders en tegenstanders te vinden over de initech. Ook de reden om deze te gebruiken is soms onduidelijk.
Echter, heb ik gisteren avond een proef gedaan waarbij ik de spoeltjes van de cx500 oermodel ontsteking niet meer heb gebruikt. Ik heb spanning van de bestaande dynamo omgevormd en deze zo de cdi unit ingestuurd. Tot mijn stomme verbazing bleven de vonken maar komen. Het was even kijken hoe de bedrading liep, maar na nu blijkt is dat makkelijk te doen. Tijdens deze meting maakt ik een fout, en nu heb ik dus een vraag extra. Het geheel bleef werken terwijl ik allen spanning op de witte en blauwe draad had. De groene lag totaal los, en ik had maar één spoel van de dynamo in gebruik ( 12 v)
Ik was met stomheid geslagen.
Uiteraard begrijp ik op dit moment nog niet alles, maar ik ben al wel weer veel wijzer geworden over de CDI unit.
Tevens ben ik een stap dichterbij gekomen om als de storing zich voor doet dat er geen spanning meer aanwezig is voor de cdi unit via de dynamo, dat ik dan mischien een oplossing aan kan bieden die dan werkt op de gewone dynamo. Dus als het ware een tussen stap kan maken voordat er echt naar een initech gegrepen gaat worden.
Ook hier weer, ga ik test rijden, en kijken hoe het zich houd.
Werkt het echt, dan zal ik daar voor ook een werkende kit, met verhaal aan gaan bieden.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html