Mijn CX650 had wat last van ploffen in de carburateurs bij het gas loslaten. Ik heb ze onder de motor vandaan gehaald en opengemaakt. Ik verdacht de "air cut off" membramen. Die zagen er op het oog redelijk goed uit. Toch maar nieuwe besteld en die gemonteerd. De boel lag toch open. De kruiskop schroefjes gelijk vervangen voor inbus schroefjes. Met een kruiskop kom je nl bijna niet bij het rechter dekseltje waar het membraam achter verstopt zit.
Vandaag de carburateurs weer teug geplaatst.
Bij een testritje merkte ik dat de motor niet lekker liep. De rechter cilinder liep niet goed mee. Misschien toch een vuiltje, dacht ik, en trok het gas eens helemaal open. Tot mijn schrik bleef het gas hangen! Snel de koppeling ingeknepen en gelukkig kon ik het weer onder controle krijgen.
Thuis weer de tank eraf en ik kon de carburateurs bekijken. Als je gas geeft, worden de gaskleppen gelijktijdig bediend door een systeem met stangetjes. Een daarvan was losgeschoten tijdens het terug monteren van de carburateurs.
Daarom werkte de rechter cilinder niet mee, hij kreeg geen benzine!
Stangetje weer op zijn plek gedrukt en nu loopt het weer prima.
En geen geplof meer!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl