Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburateurs

 
Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 23 sept. 2013 22:05 
Mijn CX650 had wat last van ploffen in de carburateurs bij het gas loslaten. Ik heb ze onder de motor vandaan gehaald en opengemaakt. Ik verdacht de "air cut off" membramen. Die zagen er op het oog redelijk goed uit. Toch maar nieuwe besteld en die gemonteerd. De boel lag toch open. De kruiskop schroefjes gelijk vervangen voor inbus schroefjes. Met een kruiskop kom je nl bijna niet bij het rechter dekseltje waar het membraam achter verstopt zit.
Vandaag de carburateurs weer teug geplaatst.
Bij een testritje merkte ik dat de motor niet lekker liep. De rechter cilinder liep niet goed mee. Misschien toch een vuiltje, dacht ik, en trok het gas eens helemaal open. Tot mijn schrik bleef het gas hangen! Snel de koppeling ingeknepen en gelukkig kon ik het weer onder controle krijgen.
Thuis weer de tank eraf en ik kon de carburateurs bekijken. Als je gas geeft, worden de gaskleppen gelijktijdig bediend door een systeem met stangetjes. Een daarvan was losgeschoten tijdens het terug monteren van de carburateurs.
Daarom werkte de rechter cilinder niet mee, hij kreeg geen benzine!
Stangetje weer op zijn plek gedrukt en nu loopt het weer prima.
En geen geplof meer!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 sept. 2013 09:29 
Goede reactie Marcel. (vol-gas gebeurt er echt wel iets met die 650!)
Toch vreemd dat de membranen er op het oog goed uit zagen, maar het belangrijkste is dat je 650 weer fijn loopt.
Groet; en tot donderdagavond?
theoj

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 24 sept. 2013 11:58 
"Gelukkig" liep hij op 1 cilinder op dat moment en had het vol opendraaien niet zoveel impact als met 2, maar je schrikt je wezenloos als dit gebeurt.
Donderdag staat in de planning!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 sept. 2013 16:48 
Marcel welk stangetje was het en waar zat deze ,ben benieuwd o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 24 sept. 2013 17:21 | Aangepast door: MAST 
Jan, zover ik het kan zien op het plaatje van Cmsnl gaat het om nr 11. Anders maak ik er nog wel een keer een foto van.
CXcarburateur
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 sept. 2013 09:46 
Oj, de carbs van de 650 stan onder een hoek tegen over elkaar. Hiervoor zijn twee stangetjes aan gebracht. ZO kunnen ze de gaskleppen wel aan sturen terwijl de gaskleppen dus niet op één lijn zitten. Wel als het om de hoogte gaat, maar van boven af zit er in het midden een hoek van enkele graden. Deze armpjes lossen dat op.
Ook de choke heeft daarvoor een oplossing, ook hier wil het wel eens verkeerd gaan.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateurs

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven