Kasper, wat jij daar meet is goed. Het is dus niet je dynamo.
Het enige wat ik niet kan vertellen is hoe het zit met de ontsteek spoelen op jouw blok. Reden, ik heb er net niet genoeg kennis van in huis om jou uit te leggen hoe je dan moet meten.
De meting wordt nu een stuk ingewikkelder, en daarvan ligt de groene draad aan massa. Ik heb het dan over de witte, blauwe, groene draad die de spanning voor jouw cdi unit regelen.
Maar ik heb wel mischien een andere oplossing.
Piek spanningen, kunnen met behulp van condensatoren worden afgevlakt. Zo hebben we ook ontstoor condensatoren in veel elektro motoren zitten. Voor als als er koolborstels gebruikt worden.
Wat kan jij dan doen. Bij de voeding van jouw LPG kun je nog wat extra condensatoren plaatsen in de voeding draden. eventueel nog een diode opnemen in het geheel, maar dan zal de spanning met 0,7 volt zakken. Gebruik hiervoor 25 volt 2000 u farad.(µF)
Ook over de accu kun je een kleine condensator zetten voor ontstoring.
25 volt 10 u farad.(µF)
Dan kan het zijn dat er best een probleem met jouw gelijk richter is die piek spanningen veroorzaakt. Als enige test kun je die eens los halen en dan gaan meten of er nog piek spanningen zijn. Als dat niet het geval is, en de spanning is nu stabiel, dan kun je de gelijk richter vervangen.
Nu het volgende, het kan zijn dat de voedings condensatoren in jouw lpg aansturing kapot zijn. dus het probleem wat jij hebt bestaat al langer, maar de lpg aansturing kan het niet meer verwerken. Ook hier kan dus een fout zitten. Ik noem dit de DELL ziekte.
In het verleden zijn veel problemen geweest met een goedkope serie condensatoren. Deze gingen bol staan, waardoor ze niet meer werkte. Dell heeft dat geweten. Ook het KPN digitenne kastje is daarvan het slachtoffer. Ook hier ging de voeding kapot. Zoek op internet, en je zult dit probleem terug vinden. Op marktplaats werden veel reparaties aangeboden, zij vervangen dan voor 2,5 euro de condensatoren, en berekenen dan iets meer.
Dus, ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html