Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

raar

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#1 | Geplaatst: 4 okt. 2013 12:30 
hallo techneuten,

mijn km-teller kabel was kapot gegaan, dus heb ik hem vervangen. nu ben ik gisteren naar stamtafel gilze geweest dat is toch zo'n 55 km heen en weer 55km terug, op de heenweg deed de dagteller helemaal niks en nu staat ie op 8,5 km?

hoe kan dat, mijn snelheid gaf hij weer wel gewoon aan alleen de dagteller doet het heeel langzaam...

groetjes werner (met de ignitech erin, maar dat heeft daar toch niks mee te maken?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 okt. 2013 12:41 
Time space distorsion, vast en zeker.

Of er zit vuil in de aansluiting. Zit de kabel er wel goed in (de klok)? Even weer los en vast maken kan ook wel eens schelen. Anders ben ik toch bang voor de toestand van je klok...
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 4 okt. 2013 12:51 
De teller heeft niets met de ignitech te maken. De teller wordt door de opnemer in je voorwiel aangedreven, samen met de kabel die je hebt vervangen. Je dagteller wordt aan de binnenkant van de "klok" aangedreven door tandwieltjes. Waarschijnlijk raken die elkaar nu niet goed, waardoor hij langzaam lijkt te draaien. Reset je dagteller nog eens en kijk of het dan beter wordt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 okt. 2013 14:32 
Werner

Wat ook nog zou kunnen is dat het knopje om je dagteller te ressetten wat blijft hangen aan de cockpit. Proberen te resseten en wat op en neer bewegen wil wel eens helpen......Gr...Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 okt. 2013 19:16 
De tellerkabel kan kapot zijn gegaan doordat de teller zelf kapot aan het gaan is. Ik zou een andere Km-teller proberen.

Harmony,
Hans.
( heeft ooit een kapotte km. teller op een CX gehad, en een kabaal !! )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 raar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ amsilverwing ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven