Jongens, en meisjes ook natuurlijk.
Al een hele lange tijd zit ik me af te vragen hoe het knipperrelais nu eigenlijk werkt.
Ja, ik weet wat jullie willen zeggen: het werkt goed, of het werkt niet goed. Fijn, aan jullie heb ik wat.
Op internet lukte het me (tot nu toe) niet om een duidelijk schema en verklaring van het hoe en waarom van de werking van het knipper ding te krijgen. Immers er zitten maar twee pootjes aan, en een condensator en twee spoeltjes (wordt het te technisch? ) met een weerstandje is alles wat er in zit.
Het schema had ik al een keertje op een kladje uitgedoktert, maar hoe het kon werken? Ik had er geen idee van.
Vanavond maar weer eens zoeken, en verdraait ! Niets in het Engels of Amerikaans , maar gewoon in het Nederlands op een Nederlandse site.
't Staat er pas een maand of twee, dus eerder was het niet te vinden, maar voor degenen die het willen weten volgt hier de link:
KNIPPER LICHT Dit is op het "Nederlands Transistorforum" en daar vroeg iemand zich ook af: hoe werkt dat nou eigenlijk, en waarom werkt het.
Nou, zo dus.......
Harmony,
Hans.
( die blij is dat 'ie het eindelijk weet, en deze o zo belangrijke (ahum) informatie graag deelt met zijn forum genoten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken