Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

uitlaatcollector

 
Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 okt. 2013 13:35 
Ik heb ondervonden dat er twee verschillende soorten zijn, onder mn custom zit een gewelfd model.
Onder mn de luxe zit een zeg maar hoekig model (tussenstuk is koker vormig)
Klopt dit of moet dat nu prs anders zijn?

grt Peter
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 okt. 2013 15:13 
het moet precies anders om zijn
die koker is na maak

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 okt. 2013 19:26 
klopt, koker is jama pijp. Is imitatie.
Let op, die met die koker heeft geen pijp pakkingen. Een soort loden ring die om de voor pijp zit, en als pakking in de tussen demper zit.

Bij origineel zit dus nog een extra pakking. Deze pakkingen zijn gemiddeld 12 euro per stuk, en je hebt er dan 4 nodig. Let op met demonteren. Ze kunnen vaak nog her gebruikt worden.

Hierin zit dus ook een verschil.

Dus nu praten we volgens mij over een imitatie tussen demper, een gewone cx500 tussen demper, en je wil nu naar een cx500E tussen demper........ he waarom wordt het toch altijd ingewikkelder..........

Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 okt. 2013 19:39 
In dit geval maak jij het moeilijk Marco

Ik constateer alleen maar dat de collector van mn custum eigenlijk op mijn de luxe moet en vice versa.
Maar aan gezien de collector van de custum er bijna onder uit valt, door wat roest. ga ik dit maar niet wisselen.
Trouwens zitten de dunne uitlaatpijpen op mijn de luxe en de dikke op de custum, maar dat is puur toeval, en de dikke zijn niet al te mooi meer.
Maar nu weet ik ook wat ik hebben moet, (set dikke pijpen en originele collector) maar dat moet maar even wachten i.v.m. de centjes.

Alhoewel die collector niet zo moeilijk zelf te maken is
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 okt. 2013 11:01 
Wat zit er eigenlijk in in die collector. ? Of zit er niets in en is hij leeg. ?

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 okt. 2013 11:46 
Er zit niets in, het is een open verbinding tussen de twee uitlaten
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 okt. 2013 16:46 
Is het ook mogenlijk dat je de collector weg laat en gewoon 2 pijpen hebt.
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 okt. 2013 21:20 | Aangepast door: Johan de Vries 
Er zijn verschillende theorieën over de balanspijp tussen de uitlaten en toegepast door verschillende motorfabrikanten.

Zo is er het principe van vergroting van het uitlaatvolume en de uitlaatopening: een theorie die leert dat beide cilinders (die beurtelings uitstoten tijdens de uitlaatslag) van beide uitlaten gebruik maken.

De tweede toepassing van de balanspijp wil de uitstotende cilinders elkaar laten helpen geen stootsgewijze maar een constante uitstroom te laten onderhouden, die de afvoer van uitlaatgassen bevorderd.

Zo is te zien dat bij een originele CX uitlaatcollector er inwendig een pijp van rechts naar links en een pijp van links naar rechts is ingebouwd, bedoeld om de uitlaatgassen te stroomlijnen.

Overigens kun je op verschillende motorfora verschillende ervaringen lezen bij verschillende merken, die er dikwijls op neerkomen dat het weglaten van de balanspijp resulteert in minder trekkracht en minder soepel lopen.

Interessante materie!
Honda CX 500 Custom 1984

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 uitlaatcollector

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven