Als je de zwart witte draad los trekt van de cdi en je gebruikt een 1 euro op het start relais, dan is elke cx voor mij binnen 30 seconden te starten. Sterker nog, als ik hem aan kan duwen, dan mag de accu ook wel weg gehaald worden.
Met andere woorden, de cdi unit heeft een eigen stroom voorziening uit de dynamo. En als de crukas gaat draaien dan zullen er vonken komen. Meer en neit minder. Dus als er geen vonken zijn dan is in de regel de dynamo kapot.
echter heb je aardig lopen zoeken in de bedrading, dus loop stekkers nog naa onder het zadel. In het bijzonder de stekker met de witte en blauwe daar, en die dikke stekker die er naast zit. Die met de gele draden is voeding voor de accu, die kan je vergeten, die is nu niet beklangrijk.
Als je de zwart witte draad los neemt, dan kan de cx niet uit gezet worden met de kilswhits en of contact sleutel.
Mocht het duidelijk worden dat het de dynamo is, dan moeten we kijken of ik mogelijkheid kan maken via de site om je een test te laten doen. Makkelijk zal het niet worden, maar we weten nog niet hoe het gaat lopen. De test is bij mij gelukt, dus wie weet ook bij jou.
Daarvoor heb je wel een voeding nodig die je moet slopen. 220 volt, 6 volt. wissel spanning. en die gaan we dan in bouwen bij jouw cx en kijken wat er dan gaat gebeuren.
We lezen wel hoe het gaat lopen.
Groetjes marco.
Trouwens, dynamo's zijn te leveren maar volgens mij kost een losse dynamo rond de 150 euro.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html