Laat mij dan ook maar eens ergens bij aansluiten : carburateurs droog wegzetten
Gisteren de eigen GL na een paar weken weer naar buiten, slecht starten en dat is normaal niet zo. Na even bedacht ik dat die na de laatste rit niet "leeg gereden" was.
Normaal zet ik een kleine halve km voor thuis de kraan dicht zodat de motor de garage ingaat met (zo goed als) lege carburateurs. Dan voor volgend vertrek tijdig de kraan weer open, tik op de knop en hop, draait. Daarbij is de rest als ontsteking, kleppen enz. goed op orde en het geldt zowel voor m'n CX als m'n GL. Sommige CX-en hebben er meer last van dan andere, waarom weet ik niet, maar deze procedure werkt in ieder geval goed voor mij.
Wie denkt dat de benzine niet zo snel indampt moet z'n motor maar eens heet in een niet-geventileerde ruimte wegzetten, dan ruik je wel of de carbs leeg waren of niet.
groet, Frans
Edit : voor de duidelijkheid idd : het kraantje op genoemde GL is gewoon open/dicht, dus niet vacuum gestuurd.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰