Terry, je moet duidelijk beginnen met het controleren of je bougies vonken. Je draait ze er uit, doet ze terug in de doppen en dan houd je de electrode tegen het huis van de motor aan. Je start, en je kan, zeker als het een beetje donker is, heel goed zien hoe de vonk is. Die knallen komen van onverbrand mengsel dat in de uitlaat alsnog verbrandt. Het lijkt er dus op dat je af en toe wel een vonk hebt, maar misschien is die te zwak. Meet de doppen even door met een weerstandsmeter, kijk, ook in het (half)donker tijdens het starten eens goed of je geen lekstromen langs de kabels ziet gaan. Vervang zo nodig de kabels, de doppen en de bougies zelf.
Meet ook eens wat de rustspanning van je accu is, die moet toch wsl boven de 12,5 volt zitten. Als je remlicht goed functioneert en er branden geen lampjes door, en hij staat uit als dat zo hoort, zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken.
Hoop je zondag met een lopende motor te zien.
Niek |