Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

nieuwe koplamp unit polaris

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 nov. 2013 13:19 
De lichtopbrengst van de koplamp in mijn polaris kuip is vrij slecht. Ik heb al eens geprobeerd om de unit uit het originele CX kuipje over te zetten, maar die was iets te diep. Zijn die units gewoon te koop? Heeft iemand een adresje voor me?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 nov. 2013 14:35 
Marko, ik heb nog een hele gave unit in de garage gevonden voor je polaris.
Neem maar even contact op als je hem wil hebben.
Groet, theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 nov. 2013 20:17 
Bedankt Theo. We hebben via de app al even contact gehad.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 nov. 2013 21:22 
Waarom zet je er geen Xenon lamp in?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 nov. 2013 22:18 
Dat is wel heel luxe.
Nee, ik zit meer aan zoiets te denken.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 nov. 2013 23:48 
leuk experiment
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 nov. 2013 08:54 
Hey jimi, goed gedaan met die foto.
Gaaf.

Ik kan bijna het zelfde doen met mijn wing, ook ik heb extra verlichting gemonteerd op mijn wing, bijna op dezelfe plek als bij jouw FJ900 yamaha gok ik.

Echter ben ik niet kundig genoeg om een dergelijke foto te maken.
Maar wel tof.
ik houd wel van dat soort berichtjes...

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 nov. 2013 10:50 
Nog nooit gedacht aan Xenon lampen, mijn idee was dat dat heel kostbaar zou zijn. Het valt eigenlijk wel mee. Vervanging van een H4 kost ongeveer 20euro op internet, ex. verzenden.
Die mooie bijzetlampen waar Marko aan denkt zijn volgens mij voor de zichtbaarheid van de motor zelf, niet dat je zelf meer ziet. Xenon is dan het beste denk ik.
Groet, theoj

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 nov. 2013 11:58 
Nouw, Theo, ik kan je vertellen dat ik er gele h7 lampjes 55 watt in heb, en ik moet zeggen, het geeft een hoop licht meer, en ook op zij.

Ik had een HID lamp in de kuip zitten, en daar zijn we juist weer van terug gekomen.
Reden, geen groot licht, en de kleur was niet lekker. Dus ik heb juist weer voor wat gele licht gekozen.
Ik ben niet de enige die de HID lampen er uit heeft gedaan. Het is niet voor iedereen geschikt. En DAN HEB IK HET DUS OVER EEN PERSOONLIJKE SMAAK..

Ik heb de HID ( xenon) ook in een duiklamp gemonteerd. Dat was heel leuk. Mensen hebben duiklampen van 800 euro, en die geven heel veel licht. En toen kwam ik met een PVC pijp, en zette die even aan in het zwembad. Oeps..... voor nog geen 50 euro had ik iets veel feller. Maar nu ook weer een probleem. De kleuren verdwijnen. Ik kan geen diepte zien. Wel veel licht heel veel. Maar gewoon niet lekker voor het oog. Dus ik ben toch weer terug gegaan naar een oude duiklamp met gloeidraad. Veel meer warmte in de kleuren.

Ik ben nu met LED verlichting bezig voor de duiklamp, en dat ziet er beter uit.

Groetjes Marco.

Trouwens die katte ogen die ik gebruik op de kuip zijn gewoon mistlampen waar ik het kapje inwendig heb gedemonteerd. Nu zijn het gewoon open lampen naar voren toe. Dus geen mistlampen meer, maar meer breedstralers.
Deze katten ogen zijn te koop voor rond de 50 tot 80 euro. Hela heeft ze ook.

En op de sloop zijn dergelijke lampen ook te vinden in sommige auto modellen.

Er zijn ook goedkopere sets leverbaar, en die kun je voor rond de 20 euro al vinden. Ik heb die in mijn ford gebouwd. En het werk werelds....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 nov. 2013 12:38 
Ik meen gelezen te hebben dat het niet zonder meer toegestaan is om xenon verlichting aan te brengen op de CX, omdat er dan opnieuw een typegoedkeuring moet plaatsvinden. Bij voertuigen vanaf bouwjaar 2006 zou het wél mogen.

De opmerking van Marco is wel interessant. Stel ik wil overstappen van H4 naar H7 om een betere lichtopbrengst te krijgen, dan moet ik dus een nieuwe unit hebben waar H7 in past. Zijn die wel te koop voor Polaris kuipen?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 dec. 2013 16:25 
Met de H7 lampen bedoel ikde extra katten ogen er bij plaatsen.

Voor jou heb ik wel een ander optie,,,,,
H4 lampen zijn ook verkrijgbaar in rely formaat. Deze zijn dan, schrik niet, 95/100 watt.
Even wat meer oempfff voor in de lamp....

En alsje dan de motofiets recht op zet, dan kun je een eitje bakken op het glaasje.

Groetjes Marco.

Schrijver jakob

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 dec. 2013 19:24 | Aangepast door: jakob 
Eagle-eye-led lamp

Jimi,

10 Watt, kant en klaar, leuk alternatief.

Gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 dec. 2013 21:59 | Aangepast door: JiMi 
Marco, bedankt voor je toelichting.

Xenon lampen geven wel 3x zo veel licht en ze verbruiken maar 35W i.p.v. 55W! Ik ga er toch over nadenken om die aan te schaffen.

LINKJE

Dit linkje is een kwalitatief goede set (als ik hun moet geloven) xenon verlichting voor dimlicht, met 35Watt (hoger bestaat wel maar is niet toegestaan in Nederland), heeft een H4 fitting en past dus in onze CX unit, heeft speciaal voor grootlicht een halogeenlampje aan boord, en heeft een lichtkleur van 6000K, wat staat voor echt wit licht (iets minder gelig dan halogeen).
Enige dat ik niet weet is of de lamp qua diepte wel in een CX kuipje (of polaris) gaat passen.

Vandaag een nieuwe reflectorunit bij Theo opgehaald, eerst maar eens kijken of ik daar voldoende aan heb...

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 dec. 2013 22:27 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Theo: Vervanging van een H4 kost ongeveer 20 euro op internet,

Maar daar komt de eerste keer ook nog bedrading en een hoogspanningskastje bij volgens mij.

Voor zichtbaarheid van de motor kan je beter 'dagrijverlichting' gebruiken ipv die felle leds.
'Leaver dea as slaef'

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nieuwe koplamp unit polaris

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven