Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

sputteren bij laag toerental

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 dec. 2013 15:30 | Aangepast door: pjotter 
tja de kop zegt het al.
Zodra mijn motor op temperatuur is begint hij bij een laag toerental
(3000 en lager)te sputteren.
Het lijkt of hij verzuipt.
Dit betekend dat ik voor het stoplicht toch aardig het gas er op moet houden anders slaat hij af.

Wie heeft hier ervaring mee of weet de oplossing.

Greetzz Globentr(pj)otter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 dec. 2013 15:37 
Ik heb dit ook voorgehad nadat ik bij tinq getankt had Liep ze echt beroert op, na een kwart tank verreden te hebben er super bij gegooid en over was het.

Trouwens van 95 benzine heb je meer kans op verstopte sproeiers als met 98, dit kwaaltje komt ook vaak voor bij scooters (50cc).
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 dec. 2013 17:13 
Choke eraf.?
gr. Theo
theo cx ds

Schrijver Teto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 dec. 2013 18:46 | Aangepast door: Teto 
Nieuw luchtfilter
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 dec. 2013 20:44 
Ik doe even geen uitspraak.... Te weinig info.....
Groetjes Marco.

Vraagje, is het op 1 of 2 cilinder?
En zo ja welke cilinder is het dan?
En trek tijdens het rijden eens de bougie dop er af, en stel vast wat er gebeurd, doe dit weers kanten.
Kijk of je dan wel kan door trekken in het toerental. ZO kun je bepalen aan welke kant het zit.

Zit het aan beide kanten,,,,,,,,, dan is het de cdi, dynamo, of vast zitten de choke kabel.

Aangezien het toerental erg laag is waar het probleem zich voor doet, weet ik zo niet of ik het juist heb.
Het toerental klopt niet met de ervaringen die ik heb van de CX500.

Dus...... het kan zijn dat de mensen hierboven gelijk hebben.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 dec. 2013 20:48 | Aangepast door: pjotter 
@peter, zal de carbs eens schoon maken.
@ theo, choke gebruik ik alleen met starten.daarna gaat hij echt dicht.
@ teto, luchtfilter is (bijna)nieuw.
@ marco, zo te horen alleen rechts.
Ik kan zeker doorrekken in toeren.
Boven de 3000 pakken beide cilinders het op
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 dec. 2013 23:25 
Als het de rechter is( dit vermoed ik ook ivm het naar links staan op de zij standaard), moet je hem laten lopen en even met de achterkant van een schroevendraaier een paar tikken tegen de rechter carb tikken. Grote kans dat het propje van de 95 benzine uit je sproeier schiet, hielp bij mij ook en ben 98 gaan tanken.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 dec. 2013 00:48 
Lijkt me nogal vreemd dat 95 je sproeier verstopt.

Reed jaren brommer en nooit dergelijke problemen gehad. Verder ook nog nooit bij anderen meegemaakt.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 dec. 2013 11:15 
neem twee dopjes, vul de ene met 95 en de ander met 98 en laat het maar een aantal malen verdampen. Kan je na een aantal malen zien dat er bij 95 een witte substantie achterblijft.
En in de meeste gevallen is het de rechterkant (op zij standaard) waar deze witte substantie zich vormt in vlotterkamer en sproeier. Dit gebeurt vaak nadat de cx voor de wintermaanden stil staat.

Linker vlotterkamer.


Linker carb


Rechter vlotterkamer


Rechter carb
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 dec. 2013 11:54 | Aangepast door: pjotter 
@peter.
Ik ga zeker mijn carbs schoon maken.
Maar ik rijd zomer en winter door
(nee niet als het glad is) dus van lang
stilstaan is hier geen sprake.
De mijne wordt dagelijks gebruikt.
Ik kan me wel vinden in het 95/98 verhaal al hoewel ik mijn
hele leven al 95 tank en nog nooit last heb gehad.

pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 dec. 2013 12:00 
Ben benieuwd wat je vind, graag fotoje
Al getikt tegen de rechter carb?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 dec. 2013 12:22 
Ik zou ook denken dat een sproeier verstopt is. Heb hetzelfde meegemaakt niet lang geleden.

Ik had nieuwe sproeiers gestoken en een 500 km erna begon die te sputteren in lage toeren tot die bijna uitviel wanneer ik het gas losliet. Dit enkel wanneer de motor warm stond.

Het eerste wat ik gedaan heb is de sproeiers er weer uitgehaald en doorgeblazen met compressor. Opnieuw ingestoken en het probleem was weg.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 26 dec. 2013 12:28 
Beste boterkoek, das simpel, bij de eerste montage zaten de spoeiers verkeerd om. Na de zaak weer goed te hebben gemonteerd, loopt het weer als een trein.

Dan voor pjotter.
Ik denk dat het wel eens een cdi'tje kan zijn.
Tip, draai de bougie doppen eens om, en haal ook eventueel de weerstanden er uit.
Als het dan niet over is, dan is het zeker de moeite om de carbs na te lopen. Kost niks, en sluit een oorzaak uit.
Werk dat nog niet, dan een CDI wissel toe passen. Ik denk toch dat het probleem daar zou kunnen zitten.

Ik heb gelezen dat de mede cx500 leden wel om uitleg vragen aan de hand van foto''s of het inderdaat de carb was. Dat geld ok voor mij, dus houd ons op de hoogte, en dan kunnen we er allemaal weer van leren.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 26 dec. 2013 12:44 
Hallo Marco, de sproeiers zaten wel degelijk goed en zeker niet verkeerd om want de eerste 500 km liep die perfect. Ik had ze vergroot naar 90/120 en zeer goed op gelet.

Pas nadien kreeg ik dat probleem bij warme motor. Heb ze toen één voor één uitgekuist en opnieuw gestoken en probleem was weg.

Tis natuurlijk mijn persoonlijke ervaring en Pjotter zijn probleem kan ook aan andere zaken te wijten zijn. Maar zoals je zegt, carbs/sproeiers uitkuisen kost niets.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 26 dec. 2013 14:43 
Ok, is goed dat je het zegt. Jij ziet het mischien wel, maar vele niet. Ik heb om die reden wel eens een paar cxen hier gekregen, en alles na moeten lopen. iteindelijk bleek dat de oorzaak. En de eigenaar maar vol houden dat ze er niet aan hadden gedaan........

Je zegt dat je ze vergroot hebt,
Daar wil ik wel meer over weten.
Waarom?
En wat is je gevoel er bij?
En heb je er wat mee behaald.
Wat is eventueel je verbruik geworden?
Groetjes Marco.\
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 sputteren bij laag toerental

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven