Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Rvs uitlaat maken diameters

 
Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 jan. 2014 21:17 
Hallo ik wil van rvs een uitlaat maken echter paar vragen buiten diameter huidig is 38 mm alleen deze uitlaat is dubbelwandig , als ik nu een rvs buis 38 mm dik haal met een wand dikte van 2 mm kan dit dan of is het zo groot dat de motor te weinig tegen druk krijgt ? Iemand eventueel de betreffende antwoorden ? Groeten Wilmar

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 jan. 2014 22:11 
Hallo Wilmar,

ik neem aan dat je het over nieuwe voorbochten hebt dan? Er zijn ook enkelwandige in de handel te krijgen met dezelfde buitenmaten als die van Honda, dat geeft geen probleem. Ze worden wel blauw ....

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 jan. 2014 22:26 
Oke omdat dan de binnendiameter gelijk een aantal mm wijder wordt uiteraard ... En dat blauwe vind ik dan wel weer mooi

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 jan. 2014 09:13 
Wilmar
De tegendruk word geregeld in de demper.
Verder zal het niet zo veel uitmaken.
Maar een paar mooie rvs bochten met rvs uitlaten die gepolijst zijn is wel gaaf.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 jan. 2014 12:24 
2mm dik.......
Ja,,,, is wel verstandig, maar gaat dat lukken om een dergelijke bocht er mee te maken?

En de tegendruk wordt meer door de eindempers en tussendemper geregeld.

Ik ben er nog niet over uit, maar het zou wel eens zo kunnen zijn dat dikke bochten meer trekkracht geven. Koppel.
Iemand zegt als dat hij verwijst naar imitatie bochten, en ja die zijn enkel wandig, en hebben dus ook een groe doorvoer. Ik heb daar nooit wat aan gemerkt dat het een probleem zou kunnen zijn. Wel met de tussen demper en eind dempers. Daar moet je echt mee op passen.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 jan. 2014 12:29 
Geen enkel probleem hoor! De binnendiameter van dubbelwandig is al kleiner. Ik heb zelf al eens met bochten van gaspijpen gereden. wanddikte 2,5 mm en zonder uitlaten. Geen centje pijn (behalve mijn oren dan).
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 jan. 2014 14:17 
Willem
Die uitlaten moet ook niet in je jas zitten maar onder de motor.
Is ook beter voor de wouden tocht.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 jan. 2014 15:14 
undefined:
Die uitlaten moet ook niet in je jas zitten maar onder de motor



Ja, duh, als niemand mij dat verteld!

undefined:
Is ook beter voor de wouden tocht



Jaja...
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 jan. 2014 16:50 
Maar hoe zit het dan met open dempers als sommigen op het forum , die lopen toch ook lijkt me ook zonder h stuk eventueel

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 jan. 2014 17:34 
Open dempers kan wel degelijk.
Het rijd ook gewoon zonder al te veel problemen.
Echter als ik een race doe met deze motorfietsen, leggen ze het echt af tegen mijn gedempte eindempers.
Even daargelaten de personen die verstand hebben van de carburatie, en de zaken goed hebben af geregeld.
Maar die personen zijn schaars, ik reken mij zelf er niet toe.

Wat blijkt, open dempers geven weldegelijkmeer koppel, maar top vermogen is weg. Dus geen top snelheid meer. Dus bij de 140 kilometer per uur ga ikweg lopen. En trek nog even flink door.

Zo moet je het zien met de verschillen.
Als je alle dagen in de bergen zou rijden, dan zou open dempers wel iest zijn om te over wegen bijvoorbeeld.

Groetejs marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 jan. 2014 18:16 
Oke dis als ik van rvs de bochten maak en daarachter eventueel een open pijp , zo'n rechte geperforeerde buis daaromheen behuizing met glaswol kan dat geen problemen opleveren behalve afstelling van carb ( grotere sproeiers ) of is de tegen druk dan zo miniem dat hij niet veel doet ( gaat me niet om de herrie maar vind de dempers zo enorm

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 jan. 2014 20:07 
Ik heb ook twee open pijpen op de gl gehad.
Daar zat een conische pijp in van 39 mm naar 18 mm.
Om de pijp uitlaat wol en dan de buitenmantel.
Je kunt ook in het beging van de uitlaat een conische
Dop er in zetten voor tegendruk.
Zonder tegendruk vind ik te weinig vermogen in de motor zitten.
Ik heb net ook een paar uitlaten er onder gebouwd kijk hier maar.

URL
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Rvs uitlaat maken diameters

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven