Had een half jaar geleden het contactslot van mijn CX500 (1979) kapot. De connectoren van het slot waren afgebroken. Heb zolang van victor een ander slot te leen gekregen. Heb inmiddels een nieuw slot bij MotorCorner bestelt en binnen gekregen. Stekker aangesloten, sleutel omgedraaid en de hoofdzekering stuk.
Nogmaals geprobeerd...weer de zekering stuk. Het oude slot er weer op en alles werkte weer. Heb toen maar eens de stekker andersom er op geprikt om te proberen....en tot mijn stomme verbazing werkte het nu wel.....Heb niet kunnen starten omdat de carbs er nog af liggen maar het licht brand, alle lampjes gaan aan en de startmotor draait rond. Als ik op het nieuwe slot kijk staan er wat functies bij. Zo zit er een stuurslot op aan de onderkant (Puch-Lock) vervolgens (Off-ACC-On en P)...Dat had mijn oude slot niet. Daar stond alleen maar op (Off-On en P). Toch is dit excact hetzelfde slot en ook voor de CX-500. Kent iemand dit probleem!!!. Kan het kwaad om de stekker er andersom op te steken..als alles dan goed werkt. Hopelijk kan iemand uitsluitsel geven van dit raar probleem.......alvast bedankt gr Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)