Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

wil niet starten

Schrijver john klok
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 feb. 2014 21:52 
bij mijn honda gl 400 branden alleen de contakt lampjes groen/rood maar verder doet hij niks ik heb er zelf geen verstand van dus ik hoop via deze weg wat antwoorden te krijgen mvg gio

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 feb. 2014 23:00 
Hallo John,

Om uit te zoeken wat er aan de hand is het handig om te weten wanneer de motor voor het laatst gelopen heeft en hoeveel km je ermee gereden hebt en of de motor toen goed liep. De volgende vraag is dan:
Wat doet de motor als je op de startknop drukt?
Hoor je dan ook ratelende of zoemende geluiden?
Staat de motor wel in zijn vrij?

Ik zou voor een goede accu zorgen (of even met laadklemmen op de auto) en dan weer proberen.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 7 feb. 2014 23:01 
Even een paar vragen:
Hoe lang staat de motor al stil?
Hoe oud is de accu?
Hoeveel spanning heeft de accu?
Een ( bijna) lege accu kan nog net genoeg spanning leveren om de controle lampjes te laten branden, maar te weinig om de startmotor rond te krijgen.
Is het blok 'vrij'? Dat kan je controleren door de motor op de middenbok te zetten, hem in zijn vijf te zetten en dan proberen door aan het achterwiel te draaien of er beweging in zit.
Is er iemand in jou buurt ( Groningen?) die je op weg kan helpen?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver john klok
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 feb. 2014 00:12 
de motor heeft ongeveer 3 jaar stil gestaan hij liep toen zonder problemen als ik op de startknop druk doet hij niks

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 feb. 2014 00:30 
Eerst maar eens een nieuwe accu, daarna tank inspecteren op roest. Benzinekraan controleren op werking, benzinefilter plaatsen, carbs schoonmaken (de binnenkant dus), nieuwe bougies erin,ouwe benzine eruit, nieuwe erin en starten maar!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 feb. 2014 11:12 
Met nix bedoel je dat de start motor niet rond gaat?

Schrijver john klok
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 feb. 2014 11:28 
ind hij reageert helemaal niet maar de accu is ook niet meer operbest dus eerst maar een nieuwe halen

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 8 feb. 2014 12:11 
eerst maar een nieuwe halen
Je kan ook eerst proberen om met de autoaccu en startkabels de motor te starten. Als hij dan wel aanslaat kan een nieuwe accu altijd nog.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wil niet starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven