Forummers.....
Een tijdje geleden gaf Mai aan dat ze al jaren het knipperapparaat uit elkaar haalt om weer schoon te maken. Daarmee werd, begreep ik later, de knipperlicht schakelaar bedoeld.
Sieds is er al op af geweest om een draad te solderen, en ik heb een goed werkende schakelaar uit mijn reserve-verzameling opgestuurd.
Helaas heeft dit alles nog niet mogen resulteren in een werkende richting aanwijzer-schakelaar, zoals Mai me liet weten:
ik heb de blauwe/grijze/oranje orginele met jouw bedrading om elkander gedraaid (nop... geen kortsluiting let ik wel op) en wat is het euvel.... dat ijzeren schuifje (gedeeltelijk buiten bakelieten behuizing) welke men aan doet voor de richting daarvan is het rondje te klein/speling in plastic schuifje en als je deze dus naar links schuift gaat het witte blokje naar rechts...prima...echterrrr schuif je hem naar rechts weeeeeer hetzelfde euvel en wat nu.... omdat er geen spanning achter dit blokje zit schuift dat blokje niet helemaal naar links om kontact te maken (zo reed ik jaren hield hem dan zooo strak vast en dan schakelen ondertussen en een zere duim hahaha), ook dat schroefgaatje is wat groot, dus hebt U SVP nog dat schuifje/hendeltje en een postzegel hahahah jaja ik betaal alles zoals je weet.
Zo is de situatie nu.
Ik weet het niet, maar ik denk dat er ook wat anders aan de hand zijn.
Bijv. een slecht gemonteerd 'bovenhuis' van de schakelset, of een ringetje ÓNDER de schakelarm of.....
Op het nogal moeilijke foto'-tje wat Mai plaatste is weinig te zien wat de schakelarm belet om de schakelaar naar links te schuiven (rechtsaf). Maar kennelijk is er toch iets, want ook de door mij opgestuurde schakelaar weigert volgens Mai om rechtsaf-positie in te nemen.
Een erg uitgelubberde schakelarm? Maar dat zou ook consequenties moeten hebben op het linkaf-gedrag van de schakelaar. Een verkeerd gemonteerde 'Horn' schakelaar? Als die echt fout zit zou het ook kunnen.
Jullie zien het: problemen op de vierkante centimeter.
Wie heeft er een goede oplossing?
Harmony,
Hans.
( die z'n agenda snel ziet vollopen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken