Ja, ik was even uit het lood geslagen door het verhaal van de eigenaar.
Maar heren, nadat ik even op het toilet had gezeten begon er bij mij ook een dergelijk lampje te branden. Fijn dat bij u het zelfe verhaal boven komt.
Ik ben gaan meten op de oude dynamo. Spannings gedeelte voor de accu. En ja hoor doorslag naar massa. 0,5 ohm, en dat is laag... De eigenaar heeft er aan een andere spannings gelijkrichter in gezet, maar dat haalde niet veel uit. Dus als ik het op een rijtje zet, dan is de dynamo nu echt over leden, en heeft hij gewoon niet genoeg kracht meer om de accu te laden, en de start motor rond te krijgen. Ze stonden er ook op dat ik er een nieuwe accu in ging zetten.
Dus waarschijnlijk is de ignitech prima in orde.
Daar komt nog wel bij de ze ondertussen al drie keer de carbs hadden gewisseld omdat ze dachten dat het hier in zou zitten.. En die liepen gelijk over toen ik de kraan open zetten. Motor heeft even gelopen, dus er zit leven in.
Ik ga het mailtje van Hans zeker door lezen, en ik ga zo met de klant over leggen...
Wat ik in het verleden beweerde, struikel ik nu zelf over......
Met bewering was, als de dynamo kapot gaat in het spannings deel voor de cdi unit, dan is het wachten op het andere gedeelte dat kapot gaat...
Zie hier..... ik struikel er over...
Maar, ik kan wel zeggen, een ignitech heeft zeker een veel betere nettere vonk, duidelijk met het oog te zien. Alleen dit al is mischien de moeite waard om een ignitech te monteren.....
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html