Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

ignitech.... probleem,

 
Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 feb. 2014 17:03 
Beste mede clubleden, ( vooral hans versteeg )

Het volgende, voor het eerst heb ik een CX500 binnen gekregen waarbij er gebruik is gemaakt van een ignitech unit.

Probleem / klacht:
Als motor warm is wil deze niet starten, alleen met aanlopen/ duwen. Dan gaat het weer naar wens. Carburateurs zijn door de eigenaar meerdere malen uit elkaar gehaald schoon gemaakt
????

Aangezien ik nog geen ervaring heb met dit soort ontstekingen, hoop ik dat iemand mij een beetje kan helpen, en mij de juiste richting op kan sturen.
Ik heb wel een zeer mooie vonk gezien. Tevens heb ik met een stroboscoop gekeken wat het stationair tijdstip van de vonk is. Zowel links als rechts prima.

Maar wat kan het dan zijn dat de motorfiets niet wil starten als deze warm is? Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag uw reactie...
Voor meer dokumentatie, aansluiting/ computer gegevens graag mailen aan: marcobecker@zonnet.nl

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 feb. 2014 17:22 | Aangepast door: Hansv 
Er is een mailtje naar je onderweg.....

<aanvulling> te lage accu spanning misschien? of een slecht contact van de hoofdzekering? Ik denk zo uit je beschrijving aan iets electrisch </aanvulling>

Harmony,
Hans.
( Ignitech fan, maar zonder Ignitech )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 feb. 2014 18:41 
Marco je geeft zelf al het antwoord.
Alleen met aanduwen loopt hij.
Zoek naar spanningen verlies bij het starten.
Start motor , door geslagen bougies , accu ,enz
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 feb. 2014 19:58 
Ik ga er vanuit dat je dat nagekeken hebt, maar heeft de vorige eigenaar het achterdeksel vh blok los gehad en een pakking teruggestoken ipv vloeibare ofzo?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 feb. 2014 20:03 
Ja, ik was even uit het lood geslagen door het verhaal van de eigenaar.
Maar heren, nadat ik even op het toilet had gezeten begon er bij mij ook een dergelijk lampje te branden. Fijn dat bij u het zelfe verhaal boven komt.

Ik ben gaan meten op de oude dynamo. Spannings gedeelte voor de accu. En ja hoor doorslag naar massa. 0,5 ohm, en dat is laag... De eigenaar heeft er aan een andere spannings gelijkrichter in gezet, maar dat haalde niet veel uit. Dus als ik het op een rijtje zet, dan is de dynamo nu echt over leden, en heeft hij gewoon niet genoeg kracht meer om de accu te laden, en de start motor rond te krijgen. Ze stonden er ook op dat ik er een nieuwe accu in ging zetten.

Dus waarschijnlijk is de ignitech prima in orde.
Daar komt nog wel bij de ze ondertussen al drie keer de carbs hadden gewisseld omdat ze dachten dat het hier in zou zitten.. En die liepen gelijk over toen ik de kraan open zetten. Motor heeft even gelopen, dus er zit leven in.

Ik ga het mailtje van Hans zeker door lezen, en ik ga zo met de klant over leggen...

Wat ik in het verleden beweerde, struikel ik nu zelf over......
Met bewering was, als de dynamo kapot gaat in het spannings deel voor de cdi unit, dan is het wachten op het andere gedeelte dat kapot gaat...
Zie hier..... ik struikel er over...

Maar, ik kan wel zeggen, een ignitech heeft zeker een veel betere nettere vonk, duidelijk met het oog te zien. Alleen dit al is mischien de moeite waard om een ignitech te monteren.....

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 feb. 2014 21:33 
marco, je moet het in het verhaal van hans zoeken, de ignitech vervangt de ontstekingsspoelen dus aan een slechte ontstekingsspoel in het statorgedeelte ligt het dus niet.
Ik zou dus aan accu en slechte verbindingen gaan zoeken. Dus alles goed doormeten.
Vaak is juist een slechte ontstekingsspoel de oorzaak en de ignitech de oplossing, dit keer dus niet.
gr norbert succes.....
nb

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 feb. 2014 21:36 
Marco, het kan ook nog zijn dat de dynamo helemaal stuk is zoals je vermoedt.
Dan moet de direkte accuspanning ook laag zijn bij lopende motor, ong 12 a 12.5 volt. bij goede dynamo ong 13.8 a 14.5 volt.
nb

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 feb. 2014 21:42 
nog even, dan is Marco ook aan de ignitech
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 feb. 2014 10:38 
Ja, maar nog niet van harte...
Ik ben wel snel lerend over dit verhaal.
En ja ik moet toegeven dat de vonk er goed uit ziet.
Beter dan wat honda afgeeft.

Ik heb de eigenaar een voorstel gedaan om een nieuwe dynamo er in te plaatsen, deze maakt immers sluiting naar massa.
Dus bijladen is nu geen optie, en volgnes mij als de accu spanning onder een bepaald nivo komt, zal er ook geen vonk meer zijn.
Daarnaast is er nu wat verstoring via de massa draad, omdat de dynamo een wissel spanning gaat genereren via de groene massa draad. Dus ik denk dat dit ook een probleem kan zijn.

tot zo ver dan...
Ik weet het pas zeker als ik de dynamo heb vervangen, dan kan ik nog meer vertellen denk ik.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 feb. 2014 11:43 
Ignitech heeft een goede spanning nodig, is je accu niet goed opgeladen door je stator krijg je problemen.

Ignitech is een leuk lapmiddel, maar ik zou de stator gewoon vervangen als je er problemen mee krijgt.

Nu moet je dr alsnog mee aan de slag, en heb je de kosten van de Ignitech ookal gehad.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ignitech.... probleem,

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven