Gisteren was ik in Nijkerk om bij Frans een onderdeeltje af te geven.
Bij vertrek aldaar: benzinelucht rond de motor, en druppels op de grond.
Conclusie: Vlotterkamer lekt...
Het starten ging ook niet al te best.
Toch maar op huis aan, want staan blijven is ook weer zo wat.....
Maar de Rode Rakker 'trok' voor geen meter, en zat steeds tegen het afslaan aan.
Op een geschikt plekje (vlak bij Erik) eerst even op de midden-poot gezet. Slangetjes van aftap lagen anders, dat wist ik. Weggehaald van plekje waar ze lagen. Er zat benzine in het rechter aftap slangetje, wat ik eruit liet lopen en dat was voldoende. Helaas sloeg de motor wel af..... en m'n startrelais liet alleen maar 'klik' horen.
Zal je net zien, geen euro bij me. Wat te doen?
50cent munt? Nee, ook niet, en dan loopt 'ie natuurlijk op 1 cilinder.
Maar wel had ik de bougie sleutel bij me. Daarmee lukte het ook de motor weer te starten. Rakkertje trok weer als vanouds, en tot aan de afrit van de A12, bij Ede, geen problemen meer gehad. Maar daar begon de motor weer te sputteren, alsof 'ie op één cilinder liep of zo.
Het start-relais zit er ondertussen weer onder en tussen. De contacten zijn schoongemaakt en opgepoetst.
Nu nog eens kijken naar de vlotterkamers.
En ja, er zit een benzine filter tussen het kraantje en de carburateurs.
Harmony,
Hans.
( één fout is de kenmerk van het ware, maar twee fouten tegelijk ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken