Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

starten...

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 21 feb. 2014 14:54 
tja en het zal wel weer eens niet, flicka start niet meer. nadat we alles gedaan hadden en ik ze rijdend weg had gezet wilde ze niet startten. nouja ze deed helemaal niets meer... die accu in ratje gezet en ook die deed niets meer (accu had op lader gestaan 2 dagen) dus conclusie accu kapot.

met de accu van ratje wil ze wel startten maar lijkt of de start motor niet goed rond krijgt. ratje start er gewoon mee met die accu dus ik denk dat de accu wel goed is.(nee heb hem nog niet nagemeten maar als de ene start zou andere toch ook moeten startten)

nu denk ik dus dat het probleem of bij de start relais of de startmotor ligt. de startrelais kan ik natuurlijk zo bij en kijken. open maken en schoonmaken eventueel enz. maar voor de startmotor moet denk ik het motorblok er onderuit. of is er een manier om die los te maken zonder het blok eruit te halen. en waar moet ik opletten als ik de startmotor uit elkaar haal? de koolborstels en verder? ik zit er aan te denken om er een andere in te zetten, welke onder het 300 euro blok zit wat we van marco hebben gekocht.... daarvan weten we dat hij startte.... en ja als ze dan nog die problemen blijft houden komt er toch een ander motorblok onder.... dan zet ik dat 300 euro blok eronder. maar rijden zal ze heel gauw. verlang er naar om met dr op stap te gaan dus ja....

groetjes chantal ( die zo onderhand flicka door en door begint te kennen met al dat gesleutel, nu nog op rij gebied )

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 feb. 2014 15:02 | Aangepast door: peter cxje 
Je kan je startmotor er zo onder uit halen zonder je motorblok er onderuit te hoeven halen.
Twee boutjes net achter de achterkant van je startmotor los halen en je trekt hem er zo uit
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 21 feb. 2014 15:48 
ja peter,

die boutjes kennen we, maar volgens ons kom je er zo niet bij als je blok eronder hangt...

groetjes werner (straks nachtdienst)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 21 feb. 2014 16:01 
Peter heeft gelijk. De startmotor kan er vrij gemakkelijk uit. 2 boutjes los, massakabel los, en de startmotor uit het blok trekken/ hevelen. Als je bij de startkoppeling wil zijn, dan moet het blok open. Maar zo te lezen zit het probleem niet daar.
Hoe draait het blok als je de bougies eruit haalt en dan probeert te starten?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 feb. 2014 16:07 
wissel ook eens bougies,,,
Gezien de oude storing die je had zou daar ook wel een seen probleem kunnen zitten.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver chantal

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 21 feb. 2014 16:15 
bougies zijn al verwisseld marco, zelfde probleem.

met bougies eruit startten heb ik nog niet geprobeerd. kan ik ook nog doen.

thanks voor de tips weer mannen.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 feb. 2014 16:17 | Aangepast door: Hansv 
Zoals hierboven al benoemd, de startmotor kan er vrij eenvoudig onderuit. Die twee boutjes zullen het probleem niet zijn.
De uitdaging ligt eerder bij het weghelden van de startmotor met die rare bult waar de draad vanaf het startrelais aan vast zit.
Accu los, draad naar de startmotor bij het startrelais los halen, twee boutjes, los, schroevendraaier er tussen en hops, daar komt 'ie al.
Open- en schoonmaken, of direct een ander eronder, in omgekeerde volgorde.
Dus niet Hops, maar spoH....

Een CX blok heeft een redelijke ronddraai snelheid van de startmotor nodig om voldoende 'vonk' op te wekken.....

Harmony,
Hans.
( had precies hetzelfde , vorig jaar )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 feb. 2014 16:36 
@Chantel
undefined:
maar lijkt of de start motor niet goed rond krijgt.

Aarde van de startmotor lijkt niet goed.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 feb. 2014 18:36 
Kan ook vuil zijn. Vorig jaar startmotor schoongemaakt met spiritus. Scheelde veel met ronddraaien. Massa foutje kan ook dezelfde storing geven.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 feb. 2014 20:03 
En bij twijfel of de accu nog goed is.
Kun je zo laten testen bij een motorzaak of automatrialenzaak. Chantal....gr...Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#11 | Geplaatst: 21 feb. 2014 21:01 
tinus,

Accu is goed, die komt uit ratje en daar is het geen probleem om te starten.

Groetjes Werner. (nog paar uurtjes dan motorbeurs)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver chantal

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 22 feb. 2014 10:07 
Nou mannen hebben jullie daar speciaal gereedschap voor om bij die boutjes van de startmotor te komen.kan er eigenlijk niet bij.ben al half uur aan t klooien en heb ze nog niet los....hoe doen jullie dat dan zonder blok los te maken?

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 22 feb. 2014 10:55 
Nee hoor. Een dopsleutel of pijpsleutel 8 voor de twee boutjes aan de achterkant van de startmotor en een steeksleutel 10 voor de massakabel bovenop de startmotor. En een schroevendraaier om de startmotor uit het blok te werken. ( schroevendraaier als hevel gebruiken)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 22 feb. 2014 11:00 
Net achter de startmotor zie je twee boutjes zitten die in het blok geschroefd zitten, niet de boutjes aan de startmotor zelf.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver chantal

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 22 feb. 2014 11:00 
mmm dopsleutel krijg ik er niet tussen, ook niet zo'n ringratelding. en pijpsleutel heb ik niet...dat word ff naar de bouwmarkt dus voor pijpsleutel... kijken of het dan wel lukt...

met een gewone steek kan ik er net bij maar krijg de boel niet losser....toch nog maar wat meer gaan proberen.

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 starten...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven