Ik heb last van een drupper op de "Rode Rakker" , en wel uit de rechter carburateur.
De carburateurs zijn voor het laatst in 2008 uit elkaar geweest, na een soortgelijk druppelen en haperen.
Toen zijn door mijn toenmalige motorman de vlotterkamers schoongemaakt, en dat was de oplossing voor het dure en milieu onvriendelijke probleem.
Amper zes jaar later treed het probleem weer op.
Ik heb de carburateurs er onderuit gehaald, vlotterkamer geopend, daarbinnen alles schoongemaakt. De hoeveelheid vuiligheid was miniem..... En ja , er zit een filter tussen tank en carburateurs.
Messing pijpje bekeken, en dat lijkt, ook bij nadere inspectie, in orde.
Vlotters en naaldje losgehaald, alles zorgvuldig schoongemaakt, en weer in elkaar gezet.
Vervolgens een test-opstelling gemaakt, met trechter, carburatuers, opvangbak, en toen benzine in de trechter gegoten.
Even leek het goed te gaan, maar toen was er 'drup-drup-drup-drup' te horen........
Wie heeft er een oplossing?
Ik denk er langzaam aan om deze CX ergens eens een keer een grondige beurt te
laten geven........
Sleutelen kan leuk zijn, in een verwarmde garage, met brug etc. Buiten, bij 8 of 9 graden is het een heel ander verhaal.
En er zijn momenten dat ik gewoon een eindje wil rijden......
Harmony,
Hans.
( die een paracetamolletje tegen de hoofdpijn gaat nemen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken