Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lucht afsluitmembraan

 
Schrijver Ron dijkhuizen
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 feb. 2014 15:36 
Beste mede cX ers, mijn lucht afsluit membranen zijn aan vervanging toe.
Wie o wie heeft een wat voordeliger adresje dan Roukama ?
David silver sparen heeft aftermarket spul voor ca 13 pond.
Is er wellicht nog een adresje waar je deze voor een redelijke prijs kunt krijgen?

Groeten Ron .

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 feb. 2014 16:17 
Beste ron,
Kijk welk type je hebt, er zijn namelijk twee types in omloop. Een met een bolletje op het end wat voor afdichting zorg in het huis / carburateur.
Echter zijn ze er ook met een stifje op het end. Membramen zien er gelijk uit, maar er zit wel degelijk verschil in.

Nog een vraag, je kan ze vervangen, maar waar om?
Zelf met 4 kleine gaatjes er in zal het vermogen echt niet minder worden.
De membramen zijn bedoeld om bij vlink afremmen op de motor te zorgen dat de verbrandingskamers meer benzine krijgen. Hierdoor wordt het klapperen in de uitlaat voorkomen....

Is dat ook je probleem?

O, en veel amerikanse modellen blijken er gewoon een kogeltje in te hebben, dus dan denk je dat er een membraam zit, maar het kanaaltje is gewoon afgestopt.....


groetjes Marco

Groetjes Marco,.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 23 feb. 2014 16:25 
Ik weet niet wat Roukama vraagt voor die dingen. Op Ebay.de heb ik ze voor €14.50 gezien. KLIK
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron dijkhuizen
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 feb. 2014 19:32 | Aangepast door: Ron dijkhuizen 
Marco dank voor je reactie, 'n.a.v een vorige post over slecht starten en het vernieuwen vd membranen zouden wellicht startproblemen minder zijn.
Bij 2 weken niet gebruik vd motor start hij slecht ,ik moet zeker 5 x langdurig op d startknop drukken met choke open.
Mijn inlaatrubbers zijn goed ,ik heb een verse accu ,nieuwe bougies, schone benzine, cdi preventief vervangen door ignitech.
Ik vind de vonk niet echt krachtig,dit moet ik nog beter bekijken.echter hebik nog wel de oude bobines in gebruik .
Door het lezen van diverse Posts denk ik dat het bij de carburatie moet zoeken.
Als de motor start draait hij ook goed rond.
De kleptiming staat goed.ik haal vrij makkelijk 160/165 k./uur.
De bougies zijn licht bruin tot grijs v kleur.
De verbranding lijkt dus wel prima.
Omdat dit een lastig probleem is wou ik de onderdelen die mogelijk met dit gerelateerd is vervangen.
Ik kan er natuurlijk wel mee leven ,maar naar mijn idee moet deze motor toch beter kunnen starten ook al zijn ze 35 jaar oud.misschien heb je voor mij een suggestie hoe ik dit het beste aan kan pakken ?
Groetjes

Schrijver Ron dijkhuizen
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 feb. 2014 19:34 
Marcel bedankt voor de tip.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 23 feb. 2014 19:53 
Als ik dit zo lees denk ik dat het weinig zin heeft om die membramen te vervangen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 feb. 2014 21:04 
Ron,

membranen ga je normaal niet goedkoper krijgen dan zo 12-14 euro/stuk, en slecht starten ga je er waarschijnlijk niet mee oplossen.

Slecht starten na tijdje stilstaan is een bekend euvel, sommige CXen hebben daar last van. sommige niet. Wat ik zelf doe is kort voor thuis de benzine kraan dicht zetten, dan moet je bij volgende start eerst verse benzine in de carbs laten lopen en dan start de CX vlot. Probeer dat ook eens. (die benzine was 35 jaar geleden nog echt benzine )



plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 feb. 2014 16:09 
Kijk, daarom vroeg ik al wat voor storing hij had....
En zie hier, blijkt het al oude start probleem te zijn.
Hebben heel veel cx en gl fietsjes last van.
Antwoord op deze vraag,,, is nog steeds niet goed uit te leggen zo 123....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ron dijkhuizen
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 feb. 2014 19:29 
Marco en Frans ,dank jullie wel voor uitleg.
Ik begrijp dus dat ik er maar mee moet leven zoals het is .
Ik heb ook niet veel zin om heel veel ..(onnodig) sleutelwerk te verrichten..
Echter heb ik toch nog een vraagje.
Stel dat de rubberdopjes tussen de sproeiers weg zijn ,ga je dit dan direct merken ?.
Groet ron.

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 feb. 2014 23:50 
Na 5 of meer dagen niet gereden te hebben was het bij het starten altijd lopen op maar 1 cilinder. Pas na 20 - 25 seconde kwam de linker erbij.

Remedie was met de kraan dicht de linker vlotterkamer leeg laten lopen en dan de kraan open zetten. Dan was het bij het starten gelijk lopen op 2 cilinders. De motor stond bij mij thuis altijd op de zijstandaard.

Jaap.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lucht afsluitmembraan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven