Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Honda CX 650 E op de vermogensbank

 
Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 maart 2014 12:49 | Aangepast door: TheGOoSTaD 
Hoi hoi, misschien interessant voor de liefhebbers.
Bij de heropening van Motoport Hengelo heb ik mijn CX op een vermogensbank gehad. Het plan is om er uiteindelijk injectie en een turbo op te zetten, maar daar wou ik wel een ijkpunt voor hebben.
Helaas kon de mengselverhouding niet gemeten worden ivm de schottenuitlaat.

Het gaat om een Honda CX 650 E uit 1983 met 75k op de teller.

Resultaten vallen mij niet tegen en zijn eigenlijk zoals verwacht.

URL

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 maart 2014 18:43 
Voor een 650 hoort het vermogen nog iets hoger te liggen volgens opgave.
Wel mooi om te zien hp/rpm.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Joram
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 maart 2014 19:47 
Is dit krukas of wiel vermogen?

Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 maart 2014 21:50 
gecorrigeerd krukas, maar ja of die correctie factor overal gelijk is of per type varieert weet ik niet.
Er stonden voornamelijk supersports in de rij voor een meting. Een ketting heeft andere transmissie verliezen dan een cardan natuurijk.

Schrijver Mark Bouwman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 maart 2014 22:24 
Is volgens mij die vaste factor van krukaspk = wielpk + 10%,
Dus onafhankelijk van het type. Het was wel erg leuk om te zien dat de CX net even wat meer glimlachen tevoorschijn tovert dan de 13 in een dozijn supersports

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 maart 2014 23:07 
Ziet er niet slecht uit zou ik zeggen, daar moet je goed mee kunnen rijden denk ik!

Tussen de verschillende metingen zitten wel opmerkelijke verschillen. Met 1 minuut ertussen zie je bovenin (zo rond de 7000-8000 toeren) een nogal fors verschil, de laatste is daar tot zo'n 7 Pk hoger dan de eerste en vermogen bovenin verloopt stuk mooier.

Voor een heel ouderwetse meting waarbij de rem met de hand bediend word kan het normaal zijn, maar dat werd hier ook door een computertje gedaan neem ik aan. Gaf de tester daar nog commentaar op?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 maart 2014 09:22 
Niet slecht, en dan te weten dat als je de lucht dilter er uit pakt dit al gelijk een paar % meer Pk's opleverd.....
De 650 is daar gevoelig voor.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 maart 2014 17:44 
10% is een grove benadering.

Echter meet je normaal de weerstand eerst op de roller, en dan kan je exact krukas vs wiel pk's laten zien.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Honda CX 650 E op de vermogensbank

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven