Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Automatische kettingspanner uit elkaar

Schrijver Bobheinen
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 april 2014 20:28 
Ik heb zoals al eerder vermeld een motor gekregen waar werkelijk alle onderdelen van uit elkaar gehaald zijn. Zo ook de automatische kettingspanner, en die probeer ik in elkaar te krijgen.

Weet iemand hoe ik het voorste 'zuigertje' aan de lange aluminium staaf vastmaak? Gaat dat met een pinnetje of een clipje?

kettingspanner

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 7 april 2014 20:49 
Dat hoort met een klein borgpennetje vast te zitten.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bobheinen
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 april 2014 22:17 
Is zo'n pennetje ergens te krijgen? Ik heb al even op www.cmsnl.com gekeken, maar daar kon ik īm niet vinden.

Kan ik die toevallig krijgen op de onderdelenbeurs aanstaande zondag?

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 7 april 2014 22:22 
Dat pennetje zit er nog in op jou foto. Er hoort ook een kogel in te zitten.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bobheinen
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 april 2014 22:48 | Aangepast door: Bobheinen 
Mast, het kogeltje is al geborgd met het rechter pinnetje. Ik ging er vanuit dat het linker pinnetje dient om de aluminium pen niet eruit te laten schuiven. Jij zegt dus dat dat pinnetje dient om het linker hoedje aan de pen te bevestigen?

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 7 april 2014 23:39 
Nee, ik heb hier een spanner liggen en die heb ik eens bekeken. Het hoedje wordt op zijn plek gehouden met een klein pennetje. In het staafje van het hoedje zit een gaatje, dat moet gaan samenvallen met het gaatje in de chromen/alu pen.
Zie het pennetje bij mijn duim op de onderstaande foto.
automatisch spanner
Marcel.
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Automatische kettingspanner uit elkaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven