Gisteren heb ik mijn GL500 weer de koppakking er uit geblazen. Ik heb hem iets te ver opgevoerd. Te veel vermogen dus. Echter moest ik nog veel boerderijen folders bezorgen. Dat doe ik dus op de GL500. Snel optrekken en wendbaar. Dat ging dus even niet door.
Dan de zijspan GL650 gepakt. Helaas had ik daar eigenlijk nog maar 70 kilo meter rij ervaring mee. ook de afstelling was nog niet goed. Ik heb hem toevallig de dag er voor nog veranderd. Ik moest nog test rijden. Ok, der op of er onder.
Wat een ervaring, eerste boerderij was al gelijk een probleem. Vast in de bosjes.
Tweede boerderij, sloeg hij af. K@# GL650.....
Derde boerderij, wilde een hond mij aanvallen.
En toen, toen ging het beter.
Het blijkt dat ik de bak totaal verkeerd had staan. Nu op dit moment staat het een stuk beter. Eindelijk normaal rijden met de zijspan. En het ging ook steeds beter. Na een stuk of 30 boerderijen ging het zo goed dat ik vergat dat het ding ook op 2 wielen kon. Oeps, foutje.....
Maar het kan nog gekker, een bocht naar links kan ook op twee wielen. Dan komt het achter wiel los.
En bij een boer kwam ik met het achter wiel op het gras, en ja ik ging rond. Handtekening op het gras, groetjes de boekverkoper.
AL met al heeeel leerzaam. Nu begrijp ik de woorden van Eric en Werner.. En ik dacht dat ik zo goed kon rijden dus de snelheid ging aardig omhoog. Normaal zat ik op de 80 kilometer per uur te werken, maar nu ging het probleem loos naar de 100. Top is nu 140 kilo meter per uur. Best wel achterlijk snel voor een GL650 met zijspan. Dus het gaat beter. Heb achter af gezien ook minder bagger in de broek zeg maar.
En, ja burning rubber op het achterwiel is geen probleem.
Dus wil je een nieuwe uitdaging met fun, pak dan een sidecar.....
Groetjes Marco.
Werner en Eric, nog bedank voor de tips. Als leek heb je die nodig...
.
En ja voor de kenners, het was de zijspan bak van Theo.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html