Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Temperatuur loopt hoog op

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver frankvink
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2014 18:53 
Hi allemaal,

Ik heb een week of drie geleden mijn koelvloeistof bijgevuld maar de temperatuur loopt nog steeds hoog op. Meter staat continue in het rood, maar niet daar voorbij in de max. Ik rij rustig en schakel snel door naar een hogere versnelling.

Ik heb een beetje op het forum zitten zoeken en er wordt gesproken over een "verstopte weephole" maar ik heb geen idee waar dat zit. Kan iemand me een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt! Groeten,

Frank

Schrijver Joram
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2014 20:12 
Weephole heeft daar niks mee te maken, is het kleine gaatje bij waterpomp als indicator voor seal-lekkage.

Heb je je kvs wel ontlucht? Genoeg kvs in het systeem?

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2014 20:43 
Je termostaat zou ook niet goed kunnen werken (Gaat niet voldoende open)
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver frankvink
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2014 21:04 
undefined:
Heb je je kvs wel ontlucht? Genoeg kvs in het systeem?

Koelvloeistof ontlucht? Nee... Genoeg in systeem? Ik heb hem een week of wat geleden afgevuld, ik heb het niveau nu niet gecontroleerd. Nu controleren is zeker stap 1?

Schrijver frankvink
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 mei 2014 21:10 
En dat onluchten - hoe pak ik dat eenvoudig aan?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 15 mei 2014 22:28 
Heb je de radiator bijgevuld of het via het expansievaatje? Kan soms ook nog helpen, rechtstreeks in de radiator.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 mei 2014 22:45 | Aangepast door: Hansv 
Meter in het rood? Heb ik een keertje eerder gezien. Toen was het de 7 volt regelaar die defect was.
Sterker nog, de regelaar was niet eens aanwezig..... Die was eraf gehaald omdat iemand dat ding niet mooi vond of zo, en ze geen idee hadden wat het eigenlijk deed.

Te hoge spanning op de meter geeft een te hoge aflezing.

Harmony,
Hans.
( 't kan ook allemaal goed zijn, en toch fout )

PS: Heb even het vorige draadje over je hoge temperatuur nagelezen. Daar gaf ik ook aan dat het misschien de 7-volt kon zijn. Maar ik kon niet zien of je dat wel gecontroleerd hebt.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 mei 2014 22:51 
Via het weephole zou je koelvloeistof kunnen verliezen. Maar zolang je geen (restanten van) koelvloeistof daar ziet weglekken, zou ik me daar geen zorgen om maken.
Indien het vloeistofniveau tot vlak onder de radiatordop zit, én in het expansievat zit ook genoeg vloeistof, dan lijkt mij dat er voldoende vloeistof in zit. Over dat ontluchten snap ik ook niet zo. Misschien kan dat nog even toegelicht worden.
Testen of er wel vloeistof rondgaat, kun je doen door de chromen buis links op het blok te voelen. Die moet tijdens het rijden lekker heet worden. Als die koud blijft wordt er geen water rondgepompt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver frankvink
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 mei 2014 23:42 
Waar vind ik het expansievaatje? Ik vul bij in de radiator (dop onder de tank aan de rechterkant)...

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 mei 2014 23:48 
Dat is gewoon dat witte reservoir met zwarte dop achter het blok.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver norby
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 mei 2014 07:05 
ik heb het ook gehad en de temperatuur was ook werkelijk te hoog, oorzaak lekke koppakking, een n ieuwe samen met arno erin gezet en het probleem is over.
]Nu blijft de meter mooi in het groene bereik.
niet doorrijden met te hoge temperaturen dus frank
nb

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 16 mei 2014 08:10 
In navolging op Norby: rookt de motor? Ziet de olie er normaal uit?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver frankvink
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 mei 2014 08:12 
Nee, hij rookt niet, loopt prima en de olie ziet er ook goed uit.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 16 mei 2014 08:36 
Dan kun je een lekke koppakking waarschijnlijk uitsluiten. Heb je al naar het water in het expansievaatje gekeken?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 16 mei 2014 08:52 | Aangepast door: Hansv 
grafiek

Meet a.u.b. de spanning op de gele draad van de "voltage regulator" .
Je kunt wel de hele motor en koelsysteem vervangen, maar als je voltage verkeerd is dan blijf je eeuwig met de meter in het rood rijden.

Zou het niet eenvoudig zijn als alles werkt, maar het meetsysteem fout is?

Techn. info

Harmony,
Hans.
( die het graag wil weten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Temperatuur loopt hoog op

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven