Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ontstekingsproblemen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Joram
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 mei 2014 16:45 | Aangepast door: Joram 
Eindelijk de motor goed aan de praat, echter na 2e rondje viel de motor uit en wilde niet meer aan.

Sloeg soms half aan maar echt van harte ging het niet. Pas na tijdje sloeg ie weer aan maar toen reed ie niet lekker, wilde niet meer vol in de toeren en hield in, leek ook soms over te slaan.

Denk dat de stator de geest geeft, dus tijd voor een Ignitech?

Laad de accu wel goed bij.

Zitten nieuwe bobines op, nieuwe Iridium bougies en de Mikinu carbs.

Net weer proberen te starten, slaat slecht aan, eenmaal aan loopt ie wel netjes stationair maar fatsoenlijk in de toeren gaan niet meer, ploft dan ook wat.

Hier deed ie het nog goed:


Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 mei 2014 17:05 
Ja, het lijkt op de stator,
Ik raad je wel aan om toch de dynamo te vervangen.
Je hebt al veel onderhoud en vervanging gedaan, dus dit maakt je werk wel af.
Waarom geen ignitech, je haalt weer veel werk op je schouders, je maakt weer kosten, en de dynamo is oud, en moe, en gaat spoedig kapot. Ik schat gemiddeld op 2 jaar plezier, en dan kan het weer open.

Wel doen als het je hobby is, en dingen uit wil proberen, dan wel doen, dan is het leuk.
Er is wel wat te behalen met een ignitech, dus het is het proberen waard.

Toch heeft het niet mijn voorkeur.

Vraag je, en tipje,
Als je de bougie dop los trekt tijdens het starten, hoor je dan duidelijk de vonken? En kun je de dop dan 1,5 tot 2 cm weg trekken van de bougie? of is het een matig vonkje dat al moeite heeft om een nette blauwe vonk te geven op de bougie?

En ja, hoe warmer het wordt hoe moeilijke de dynamo zijn werk kan doen.
Ik raad je aan om niet meer mee ter rijden, tenzij lopen een hobby is....
Zo nu ga ik kijken naar je filmpje, eens zien hoe dat ding er uit ziet. Naar wat ik al heb gezien, moet het een mooie cx zijn.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 mei 2014 17:13 | Aangepast door: Joram 
Ik heb zelf niet echt trek om het blok weer eronderweg te halen. Alles zit net goed en zolang de stator nog bijlaad vindt ik het wel best.

Plan was om nu Ignitech te doen, en later g8 stator als hij helemaal de geest geeft.

Vonken deed hij eerst krachtig, ding liep ook prachtig tot blok warm werd, toen was de pret over en nu ook met koud blok weinig leven meer.

Zou het ook nog de CDI kunnen zijn? heb de stator doorgemeten en de waardes kloppen allemaal.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 mei 2014 18:15 
Ja, het kan ook de CDI zijn. Bij warmte willen die dingen nogal eens gek gaan doen. Als je een andere CDI hebt: proberen.

Harmony,
Hans.
( die zich even inhoud )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Joram
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 mei 2014 22:11 
Ik had een reserve CDI, echter een ander mee geholpen 2 weken terug haha.

Iemand hier een goede CDI te koop?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 mei 2014 22:30 
Daar ben ik ook steeds bang voor: help je een ander met een onderdeel, heb je het zelf vlak daarna nodig.
je hebt een PB

Harmony,
Hans.
( twee motoren en vier CDI's )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 mei 2014 10:04 
Ik ging er van uit dat je de CDI unit had gewisseld, als je dat nog niet hebt gedaan, dan is dat wel nodig.
Dat is wel mijn eerste gedachte om dit soort zaken na te lopen.
Dus daar ben je dan wel wat vergeten te doen.
Jammer dat je net de CDI unit het weg gedaan, je zal het net zien.

Ga wel proberen om het te wisselen.
Het kan ook zijn dat daar de storing zit.

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 mei 2014 13:50 
Ja had ik die CDI nu nog maar haha.

Achja, even kijken voor een nieuwe CDI uit Finland

Schrijver Orca
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 mei 2014 17:15 
Ik heb nog een CDI voor je.
Kijk maar in mijn bericht eerder deze week.

Groetjes

Hans

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 mei 2014 10:27 
Dat is wel erg spijtig om te horen. Maar alé, dan is het binnenkort een compleet nieuwe motor En die finbox zal wel in orde zijn. Heb je het al geprobeerd met een CDI en is het dat? Succes ermee.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 24 mei 2014 17:36 | Aangepast door: Joram 
Nou heb ondertussen de carburateurs losgehaald en schoongemaakt, er zat water en troep in die meegekomen is toen ik kraan op reserve heb gezet.

Dacht eerst dat dat voor de problemen zorgde, maar nu met schone carbs, verse benzine, andere bougies en weer de oude bobines geen verschil.

Hij loopt stationair goed, geef je bijv half gas ineens begint ie te bokken en valt hij uit.

Langzaam gas geven tot volgas doet hij wel...

Filmpje:


Schrijver dirk413
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 mei 2014 15:01 
Heb je al eens gekeken hoeveel benzine er uit de kraan komt?
Had laatst gewoon teweinig benzine uit de kraan en ongeveer de zelfde problemen...

Gr. Dirk

Schrijver Joram
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 mei 2014 15:04 
Probleem is eindelijk gevonden.

Voltage op de witte draad zakt naar 30v als je ineens halfgas geeft.

Dan slaat de motor ook direct dood.

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 25 mei 2014 18:23 
Stator kapot denk ik zo
Ignitech kan hier uitkomst bieden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 25 mei 2014 19:42 | Aangepast door: Hansv 
Ik ben het, juist vanwege het voltage beeld, met MAST eens.
Ignitech proberen, en dan is waarschijnlijk je probleem over.

Harmony,
Hans.
( vindt het best wel goede dingen, die Ignitechs )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ontstekingsproblemen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven