Beste mede club leden,
In het verleden heb ik hier al eens wat over geschreven.
Ook de verschillende type's uit een gezet.
Wat ik wel weet, is dat die van de honda civic niet goed is.
De temperatuur van de CX650 / GL650 is behoorlijk hoog. ZO rond de 120 graden.
Als je dan een gewone auto thermostaat er in zet, dan zal de fan continu lopen. De gemiddelde werk temperatuur van een GL /CX650 is hoger dan die van een Auto. Reden dat de temperatuur zo hoog is van de motorfiets, is dat ze een groter temperatuur verschil willen houden tegen over de buiten lucht. Hierdoor kun je veel meer warmte kwijt in een kleine radiateur. Bij een auto, is grote geen probleem, dus daar kunnen ze wel een grote radiateur plaatsen.
Vandaar de verschillen.
Trouwens, mijn GL650 met zijspan 130 kilometer continu per uur, met 100 kilo lading tegen de wind in, kan het ook niet vol houden. Temperatuur staat dan ook continu net iets over het midden.
Welk type je dan moet hebben, ja dan zal ik in de boeken moeten duiken, ik heb de gegevens nog wel ergens,,,,,,
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html