Dank je Marco. Ik had veel van jouw filmpjes al bekeken.
Zo kwam ik op Internet de nodige trucjes tegen, zoals de speciale kanteel achtige koppelingskorf moer. Voorzichtig met een drevel erop tikken.
Ik ben vandaag dus begonnen aan mijn kapotte blok.
Zoals Marco zegt. Voordeksel loshalen. De fan heb ik losgehaald met een bout van een Honda vliegwieltrekker.
Dan de koppeling en de oliepomp eruit
De voorste drijfstang is van de linker zuiger en de achterste (die ik dus moest hebben) is van de rechter zuiger.
Hier zie je de zuiger nadat er hij net uit is gehaald
De cilinderwand is nog goed, maar bij nadere inspectie van het gietstuk in de buurt van de nokkenas zag ik kleine haarscheurtjes, vooral in de linker bovenhoek is dit goed te zien:
Lijkt me niet echt prettig om het blok te gaan belasten
Ik had nog een beetje hoop door een passende zuiger te scoren, maar dit is een verloren zaak ben ik bang.