Vanmorgen een half dagje werken. Niet met de "Rode Rakker"die bijna klaarstaat voor Vechta, maar met de Zwarte/Wiitte reservist. Heen...geen probleem, loopt als het spreekwoordelijke zonnetje / CX.
Terug: Starten, geen probleem. wegrijden, niets aan de hand, nog geen halve kilometer weg, minder vermogen? huh? Moet zeker opwarmen of zo.
Wegrijdend bij het verkeerslicht : hoop witte !! rook uit de uitlaat, en op snelheid komen wil ook niet meer lukken. Nog een paar kilometer door gemodderd, maar niets.
ANWB gebeld. Komt erbij.
(Iridium) bougies bekeken. Links, mooi beeld, rechts, zwartig, onevenredige aanslag.
Olie lijkt goed, water nivo is goed, compressie wordt gemeten, is aan beide zijden 9,5-10, is dus goed genoeg.
Maar mooi draaien? Ho maar.
Met moeite naar Bennekom gereden, bij Rixt Jansen neergezet. Verder durfde ik niet te rijden. Verkeer werd drukker, en de CX begon steeds onvoorspelbaarder te reageren op gas en choke. In Bennekom waren Joost en Henk ook, maar ook die wisten het niet op te lossen.
ANWB-er, die achter me aan had gereden rook erge benzine lucht, en de CX gaf prachtige knallen.
Nu staat de reservist zielig eenzaam in Bennekom, wachtend op wat gaat komen.
De geopperde ideeën zijn :
- Carburateurs
- CDI
Heeft er iemand een ideetje?
Harmony,
Hans.
( die eerst naar Vechta gaat met de Rode Rakker, en dan gaat nadenken over reserve dingen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken