Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Knipperlichtprobleem

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 15 juli 2014 09:09 
Ik dacht dat ik het meeste wel had meegemaakt, niet dus:

Het Silverding is weer hersteld van de aanrijding, net als ikzelf. Nu heb ik een raar probleempje: het knipperlicht links werkt nauwelijks als ik toeren (zodra ik gas geef dus) maak. Bij motor uit of stationair werkt het goed.

Voor zitten er twee van die kleine knippertjes aan de lamporen (massa via de lamporen) en achter knipperlichten aan het Givi rek. Zou het met de massa voor te maken kunnen hebben? Maar waarom reageert het dan op toeren?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver chantal

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 15 juli 2014 09:47 
mmm dat is idd vreemd. oplossing weet ik helaas niet maar ben wel heel benieuwd waardoor het komt

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 juli 2014 09:53 
Massa probleem, denk ik.
Gekke gedachte, maar controleer de laadspanning eens ook eens...

terug naar het probleem: Bij hogere toeren is er meer spanning waardoor een overgangsweerstand ( in de massa-lijn ) eenvoudiger 'overbrugt' kan worden.
Het standaard Honda knipperrelais is afhankelijk van de juiste weerstand van de lampen. Met een apart relais via massa zou je geen probleem zien, denk ik.
Dus:
Lampjes controleren, massa van links controleren, en ook maar even de laadspanning.

Harmony,
Hans.
( meten is weten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 15 juli 2014 09:55 
hoi coen,

zou de massa niet goed zijn, bij trillingen de massa geen goed contact maakt. de gouwe had dat ook (weet alleen niet of dat in de toeren was?) maar daar deed soms met rijden het knipperlicht naar rechts het ook niet.

links was geen probleem, teto (of was het toto) die niet verhuisd is heb ik toen een radiator opgehaald en die heeft mijn massa ergens anders vastgezet en toen had ik het probleem nietmeer.

groetjes werner (ratje rijd weer)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 15 juli 2014 10:28 | Aangepast door: coenox 
Hans,

Ik ben erg benieuwd waar jouw opmerking over die laadspanning vandaan komt. Snap het verband niet..

Even voor de goede orde: voor heb ik geen massa draadjes. Massa is rechtstreeks doordat de knippers aan de lamporen zitten. Daar zit mogelijk het probleem. Voor de aanrijding werkte het overigens goed.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 juli 2014 10:58 | Aangepast door: Hansv 
Verband:
- Hogere toeren geven een hogere laadspanning.
- Hogere laadspanning geeft ook een hogere spanning in het elektrische systeem.

Want: spanning elektrische systeem wordt van de accu afgenomen, over dezelfde aansluitingen als de laadspanning de accu ingaat, dus is spanning elektrische systeem gelijk aan laadspanning.

Ergens heb ik iets gelezen over de werking van het knipperlicht relais. zal nog eens zoeken.....

<EDIT>
HIER dus.
</EDIT>

Maar zoals ik al schreef: 't was een gekke gedachte.

Harmony,
Hans.
( die vol zit met gekke gedachten, en soms zit daar ook iets nuttigs bij )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 15 juli 2014 13:27 | Aangepast door: coenox 
In mijn lunchpauze nog even gekeken en opgelost! Zoals zo vaak is er soms een simpele oplossing voor een ogenschijnlijk ingewikkeld probleem. Het lampje linksachter zat niet goed vast. Mogelijk nog als gevolg van de klap. En aannames zijn dus ook een belemmering: ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het probleem wel linksvoor zou zitten en daar met de massa te maken zou hebben.

Nou ja, hij doet het.

Nu alleen nog naar het achterlicht kijken, want dat is er ook mee gestopt. Zo rol je weer van het één in het ander. Misschien had ik bij mijn draadje geen qoute van Edison moeten doen, dan vraag je om problemen met lampjes...

Dank voor alle suggesties en morele steun.

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 15 juli 2014 15:18 
Het achterlicht, dat kan dan weer te maken hebben met een storing in je contactslot. Om het maar lekker makkelijk te houden. Voor storing? Zoek achter! Achter storing? Zoek voor!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 15 juli 2014 16:07 
Dank je, Marcel. Maar ik ga toch maar eerst even de draadjes onder de buddy checken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Knipperlichtprobleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven